promocja zdrowia dorosłych
ZP-SM4P>PromZdrD
Celem kształcenia jest nabycie umiejętności oceny zagrożeń zdrowia oraz ich zwalczania metodami edukacji prozdrowotnej i promocji postępowań prozdrowotnych
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
Forma i kryteria zaliczenia: warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych oraz uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia końcowego. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z kolokwiów cząstkowych oraz przygotowanie pisemnej pracy na temat wcześniej ustalony z prowadzącym moduł kształcenia.
Kryteria oceny testu zaliczeniowego:
95-100% - bardzo dobry
94-85% - dobry plus
84-75% - dobry
74-65% - dostateczny plus
64-55% - dostateczny
Poniżej 55% - niedostateczny
Forma i kryteria zaliczenia: warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest przygotowanie pisemnej pracy na temat wcześniej ustalony z prowadzącym moduł kształcenia.
Student przygotowuje pracę z zakresu promocji zdrowia dorosłych na temat wcześniej ustalony z prowadzącym moduł kształcenia.
Kryteria oceny pisemnej pracy opracowanej przez studenta:
- praca zaliczona: wszystkie czynniki związane z promocją zdrowia (działania prozdrowotne) zostały przynajmniej wymienione, a co najmniej 50% z nich zostało opracowanych.
- praca niezaliczona: nie zostały wymienione wszystkie czynniki związane z promocją zdrowia (działania prozdrowotne), opracowano mniej niż 50% z nich.
Opis sposobu ustalania oceny końcowej z przedmiotu :
Warunkiem zaliczenia przedmiotu (ocena końcowa) jest aktywne uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych, uzyskanie pozytywnych ocen z kolokwiów cząstkowych. Warunki zaliczenia na ocenę przedmiotu ustala kierownik przedmiotu na podstawie Regulaminu studiów ATH i podaje studentom na początku zajęć z przedmiotu.
Wartość średniej arytmetycznej
z uzyskanych przez studenta ocen
Ocena ostateczna
do 3,24
dostateczny (3,0)
3,25-3,69
dostateczny plus (3,5)
3,70-4,24
dobry (4,0)
4,25-4,5
dobry plus (4,5)
Powyżej 4,5
bardzo dobry (5,0)
<b>Wymagania wstępne</b>
Brak.
<b>Literatura podstawowa</b>
- a) literatura podstawowa:
- Renn-Żurek A., Tokarski Z. (red.) Zagrożenia zdrowia publicznego. Wyd. ATH, Łódź 2016.
- Michalak J. Zagrożenia zdrowia publicznego. Cz.4. Rola edukacji w prewencji chorób. Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2016.
- Kulik TB., Pacian A. Zdrowie publiczne. Wyd. PZWL, Warszawa 2014.
- Dyzman-Sroka A., Piotrowski T. Programy zdrowotne – skuteczna profilaktyka zachorowań. Wyd. PZWL, Warszawa 2017.
- b) literatura uzupełniająca:
- Andruszkiewicz A., Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia dla studentów studiów licencjackich kierunku pielęgniarstwo i położnictwo. Wyd. Czelej, Lublin 2008.
- Głowacka MD., Zdanowska J. Zdrowie publiczne w Polsce. Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.
- Włodarczyk CW. Zdrowie publiczne w perspektywie międzynarodowej – wybrane problemy. Wyd UJ, Kraków 2007.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>