Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem III IP-NI7O>ZJiB-III
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Tematyka zajęć obejmuje międzynarodową koncepcją zintegrowanego zarządzania jakością, wykorzystującą podejście procesowe, na etapie wdrażania dokumentacji systemowej i stosowania instrumentów zarządzania jako elementów doskonalenia. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami umożliwiającymi doskonalenie systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem oraz nagrodami jakości według kryteriów EFQM i Polskiej Nagrody Jakości. Następnie, zapoznanie z wymaganiami innych systemów, będących zintegrowanymi w jeden system przy formułowaniu celów strategicznych, jak również realizacji i ocenianiu skuteczności podejmowanych działań dla przyjętych polityk. Celem ćwiczeń jest przygotowanie studentów do implementacji wiedzy dotyczącej metod i narzędzi służących doskonaleniu realizowanych działań w ramach wdrożonego zintegrowanego systemu zarządzania. Studenci nabędą umiejętności dotyczące doskonalenia oraz integracji systemów zarządzania, poprzez analizę przyczyn i skutków wad, statystyczny proces kontroli oraz umiejętności dokonywania analiz ryzyka dla wybranych organizacji. |
W cyklu 2022/2023-L:
Tematyka zajęć obejmuje międzynarodową koncepcją zintegrowanego zarządzania jakością, wykorzystującą podejście procesowe, na etapie wdrażania dokumentacji systemowej i stosowania instrumentów zarządzania jako elementów doskonalenia. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami umożliwiającymi doskonalenie systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem oraz nagrodami jakości według kryteriów EFQM i Polskiej Nagrody Jakości. Następnie, zapoznanie z wymaganiami innych systemów, będących zintegrowanymi w jeden system przy formułowaniu celów strategicznych, jak również realizacji i ocenianiu skuteczności podejmowanych działań dla przyjętych polityk. Celem ćwiczeń jest przygotowanie studentów do implementacji wiedzy dotyczącej metod i narzędzi służących doskonaleniu realizowanych działań w ramach wdrożonego zintegrowanego systemu zarządzania. Studenci nabędą umiejętności dotyczące doskonalenia oraz integracji systemów zarządzania, poprzez analizę przyczyn i skutków wad, statystyczny proces kontroli oraz umiejętności dokonywania analiz ryzyka dla wybranych organizacji. |
W cyklu 2023/2024-L:
Tematyka zajęć obejmuje międzynarodową koncepcją zintegrowanego zarządzania jakością, wykorzystującą podejście procesowe, na etapie wdrażania dokumentacji systemowej i stosowania instrumentów zarządzania jako elementów doskonalenia. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami umożliwiającymi doskonalenie systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem oraz nagrodami jakości według kryteriów EFQM i Polskiej Nagrody Jakości. Następnie, zapoznanie z wymaganiami innych systemów, będących zintegrowanymi w jeden system przy formułowaniu celów strategicznych, jak również realizacji i ocenianiu skuteczności podejmowanych działań dla przyjętych polityk. Celem ćwiczeń jest przygotowanie studentów do implementacji wiedzy dotyczącej metod i narzędzi służących doskonaleniu realizowanych działań w ramach wdrożonego zintegrowanego systemu zarządzania. Studenci nabędą umiejętności dotyczące doskonalenia oraz integracji systemów zarządzania, poprzez analizę przyczyn i skutków wad, statystyczny proces kontroli oraz umiejętności dokonywania analiz ryzyka dla wybranych organizacji. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Czader W., Golińska E.: Ocena systemów zarządzania i zgodności wyrobów oraz bezpieczeństwo produktów. Wydawnictwo Naukowe ATH. Bielsko-Biała 2015.
- Czader W., Golińska E.: Projektowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością. Wydawnictwo Naukowe ATH. Bielsko-Biała 2015.
- Knosala R. (red).: Inżynieria produkcji. Kompendium wiedzy. PWE. Warszawa 2017.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Czasopismo Problemy jakości.
- Hamrol A., Mantura W.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN. Warszawa 2005.
- Hamrol A. Zarządzanie jakością z przykładami. PWN. Warszawa 2007.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę odnośnie metod i technik zarządzania jakością oraz na temat kosztów jakości ponoszonych przez organizację.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_W03, ZIP1A_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą wymogów innych niż jakościowe systemów zarządzania, ich integracji oraz oceny zewnętrznej według polskich i europejskich kryteriów.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_W05, ZIP1A_W07
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Zna podstawowe zasady zastosowania wybranych tradycyjnych i nowych narzędzi zarządzania jakością.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_W07, ZIP1A_W12
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Potrafi określić zasady przeprowadzania analiz ryzyka oraz dokonać konfiguracji wyrobu w przedsiębiorstwie.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U06, ZIP1A_U09
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Umiejętności
Posiada umiejętności dotyczące analizy i doskonalenia projektów czy procesów oraz badania zdolności maszyn wykorzystując FMEA i SPC.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U04, ZIP1A_U13
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_K04, ZIP1A_K05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach