Pedagogika szkolna FL-FA-N-SM4O>PEDSZK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu pedagogiki szkolnej. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Szymanik J., Pedagogika szkolna, GWSH, Koszalin 2013
- Olechowska A., Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa 2016
- Kujawiński J., Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja, Wydawnictwo Naukowe UM, Poznań 2010
- Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Żak, Warszawa 2013
- Kołodziejczyk W., Polak M., Jak będzie się zmieniać edukacja. Wyzwania dla Polskiej szkoły i ucznia, Instytut Obywatelski, Warszawa 2011
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, t.2., PWN, Warszaw 2003
- Werning.R., Lutje Klose B., Pedagogika trudności w uczeniu się, Pedagogika GWP, Gdańsk 2009
- Kałuszyński M., Nauczycieli i uczeń. Problemy etyczne wychowania i nauczania, Wydawnictwo Atla 2, Wrosław 2002
- Melosik Z., Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Wydawnictwo Edytor, Poznań 1995.
- Gordon T., Wychowanie bez porażek w szkole, PAX, Warszawa 2015.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, zasad etycznych, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, środowisk wychowawczych i opiekuńczych oraz ich specyfiki i procesów w nich zachodzących.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:100%
Zadania domowe:pisemna praca 100%
Wiedza
Posiada wiedzę specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniów szczególnie uzdolnionych oraz uczniów z zaburzeniami rozwoju.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:100%
Zadania domowe:pisemna praca 100%
Umiejętności
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, interpretowania motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:100%
Zadania domowe:pisemna praca 100%
Umiejętności
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) współpracy z innymi nauczycielami, pedagogami i rodzicami uczniów.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:100%
Zadania domowe:pisemna praca 100%
Kompetencje społeczne
Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:100%
Zadania domowe:pisemna praca 100%