Zarządzanie i planowanie marketingowe ZA-SL6O>ZAPLM
Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą z zakresu zarządzania marketingowego, w tym zwłaszcza jednej z jego funkcji, planowania, z uwzględnieniem metod analizy marketingowej i kontroli marketingowej.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Niestrój, Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Kraków 1999.
- Piercy, Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Wydawnictwo Felberg Sja, Warszawa 2003.
- McDonald, H. Wilson, Plany marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
- Rupik, Planowanie marketingowe przedsiębiorstw - ujęcie zintegrowane, UE Katowice, Katowice 2013.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
- Marketing – koncepcja skutecznych działań, L. Garbarski (red.), PWE, Warszawa 2011
- J-J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
- Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka, Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 2001.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi zdefiniować pojęcia z zakresu zarządzania
marketingowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W02
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Sprawdzian pisemny
Wiedza
Zna podstawowe działania związane z tworzeniem planu
marketingowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W16
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Sprawdzian pisemny
Wiedza
Zna i rozróżnia instrumenty marketingu-mix i strategie z nimi
związane.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W12
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Sprawdzian pisemny
Umiejętności
Potrafi posługiwać się fachowymi pojęciami związanymi z
zarządzaniem marketingowym
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Umiejętności
Potrafi przygotować plan marketingowy dla wybranego
przedsięwzięcia
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_U13
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Kompetencje społeczne
Potrafi partycypować w przygotowaniu wspólnego planu
marketingowego, uwzględniającego m.in. aspekty otoczenia
makroekonomicznego przedsiębiorstwa
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_K05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Ocena aktywności
w pracach
zespołowych