Zarządzanie jakością ZA-SL6O>ZAJAK
Przedmiot wykształca znajomość podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów zarządzania jakością. Studenci nabywają umiejętności konstruowania i wdrażania systemów zarządzania jakością poprzez pracę nad wybranymi jego elementami.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Bugdol Marek (2018). System zarządzania jakością według normy ISO 9001:2015. Gliwice: OnePress.
- Hamrol Adam (2017). Zarządzanie i inżynieria jakości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Szczepańska Katarzyna (2017). Podstawy zarządzania jakością (Wyd. 2.). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Czader Wiesław, Golińska Ewa (2015). Projektowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej.
- Biesok Grzegorz (2013). Zarządzanie jakością w logistyce. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Molenda Michał, Hąbek Patrycja, Szczęśniak Bartosz (2016). Zarządzanie jakością w organizacji : wybrane zagadnienia. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
- Szczepanik Katarzyna (2015). Zarządzanie jakością : koncepcje, metody, techniki, narzędzia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Jakubiec Marcin (2017). Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Warszawa: Difin.
- Urban Wiesław (2018). Zarządzanie jakością usług. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Gajdzik Bożena, Wyciślik Andrzej (2010). Jakość, środowisko i bezpieczeństwo pracy w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Wyd. 2 popr.). Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna pojęcia i koncepcje zarządzania jakością oraz
branżowych i zintegrowanych systemów zarządzania
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W02, ZR1A_W03
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Zna funkcjonowanie i elementy składowe systemu
zarządzania jakością wg norm ISO serii 9000
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W03, ZR1A_W10
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena
wykonanych
ćwiczeń
Umiejętności
Interpretuje wymagania norm opisujących system zarządzania jakością
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_U03
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena
wykonanych
ćwiczeń
Umiejętności
Opracowuje elementy systemu zarządzania jakością dla
wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_U07, ZR1A_U16
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena
wykonanych
ćwiczeń
Umiejętności
Rozstrzyga problemy związane z wdrażaniem systemu
zarzadzania jakością w wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_U24
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena
wykonanych
ćwiczeń
Kompetencje społeczne
Pracuje w grupie, planując i opracowując elementy systemu
zarządzania jakością
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_K02, ZR1A_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Ocena aktywności
w pracach
zespołowych
Kompetencje społeczne
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy zawodowe
związane z zarządzaniem jakością
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_K04
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena
wykonanych
ćwiczeń