Informatyka w zarządzaniu ZA-SL6O>INFZAR
Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie nowoczesnych technologii informatycznych stosowanych w zarządzaniu. Studenci w ramach zajęć nabywają umiejętności wyboru i wykorzystania współczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych w tym zakresie.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Szmit M.: Informatyka w zarządzaniu. Difin, Warszawa 2003
Januszewski A.: Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, tom 1. Zintegrowane systemy transakcyjne. Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2012
Januszewski A.: Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, tom 2. Systemy business intelligence. Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2008
Chodkowska-Gyurics A.: Hurtownie danych: teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014
Deszczyński B.: CRM: strategia, system, zarządzanie zmianą: jak uniknąć błędów i odnieść sukces wdrożenia. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011
| W cyklu 2021/2022-L: Szmit M.: Informatyka w zarządzaniu. Difin, Warszawa 2003
Januszewski A.: Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, tom 1. Zintegrowane systemy transakcyjne. Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2012
Januszewski A.: Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, tom 2. Systemy business intelligence. Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2008
Chodkowska-Gyurics A.: Hurtownie danych: teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014
Deszczyński B.: CRM: strategia, system, zarządzanie zmianą: jak uniknąć błędów i odnieść sukces wdrożenia. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011
| W cyklu 2024/2025-L:
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Sosińska-Kalata B., Materska K., Gliński W. [red.]: Społeczeństwo informacyjne i jego technologie, Wyd. SBP, Warszawa 2004
Ziemba E. [red.]: Technologie i systemy informatyczne w organizacjach gospodarki opartej na wiedzy, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2008
Dolińska M.: Projektowanie systemów informacyjnych na przykładzie zarządzania marketingiem. Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2003
Czasopismo „Computerworld”
| W cyklu 2021/2022-L: Sosińska-Kalata B., Materska K., Gliński W. [red.]: Społeczeństwo informacyjne i jego technologie, Wyd. SBP, Warszawa 2004
Ziemba E. [red.]: Technologie i systemy informatyczne w organizacjach gospodarki opartej na wiedzy, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2008
Dolińska M.: Projektowanie systemów informacyjnych na przykładzie zarządzania marketingiem. Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2003
Czasopismo „Computerworld”
| W cyklu 2024/2025-L:
|
<b>Inne informacje</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Brak
| W cyklu 2021/2022-L: Brak
| W cyklu 2024/2025-L: Nagrywanie wykładów jest niedozwolone.
|
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur, organizacji i systemów wspierających informacyjnie zarządzanie przedsiębiorstwem
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Wiedza
Zna podstawowe metody i narzędzia
informatyczne wspomagających zarządzanie
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W09
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach:Ocena wykonanych ćwiczeń
Wiedza
Zna podstawowe modele zastosowań
narzędzi informatycznych w zarządzaniu
przedsiębiorstwem, ich ewolucję i kierunki
dalszego rozwoju
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_W03
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Umiejętności
Potrafi wykorzystać nowoczesne technologie
informatyczne w pracy naukowej i
działalności zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_U12
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Ocena wykonanych ćwiczeń
Umiejętności
Potrafi ocenić przydatność typowych technik
informatycznych do realizacji konkretnych
zadań związanych z zarządzaniem
przedsiębiorstwem
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_U08
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Ocena wykonanych ćwiczeń
Kompetencje społeczne
Potrafi określić priorytety służące realizacji
określonego przez siebie lub innych zadania
Powiązane efekty kierunkowe:
ZR1A_K04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach