Podstawy edukacji technicznej PP-EE-SJ10P>PEDUTECH
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację zagadnień teoretycznych prowadzenia zajęć technicznych. Problematyka ćwiczeń koncentruje się wokół zagadnień związanych z celami i treściami edukacji ogólnotechnicznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; kładziony jest również nacisk na przygotowanie przyszłych nauczycieli do samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć o dominacji technicznej w przedszkolu oraz w klasach I-III szkoły podstawowej. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację zagadnień teoretycznych prowadzenia zajęć technicznych. Problematyka ćwiczeń koncentruje się wokół zagadnień związanych z celami i treściami edukacji ogólnotechnicznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; kładziony jest również nacisk na przygotowanie przyszłych nauczycieli do samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć o dominacji technicznej w przedszkolu oraz w klasach I-III szkoły podstawowej. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Drejer F., Wychowanie do techniki dzieci w młodszym wieku szkolnym, PWSZ, Jelenia Góra 2010.
- Kazberuk J., Nauczanie pracy-techniki w klasach I-III. Zarys metodyki. WSiP, Warszawa, 1990.
- Kraszewski K., Podstawy edukacji ogólnotechnicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym. UP im. KEN Kraków 2001.
- Furmanek W., Nauczanie techniki w klasach początkowych, WSP Rzeszów 1992.
- Kraszewski K.(red) — Elementy techniki i sztuki w edukacji regionalnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Fosze, Rzeszów 2001.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Bider K., Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia., Impuls, Kraków 2010.
- Kraszewski K.(red) — Elementy techniki i sztuki w edukacji regionalnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Fosze, Rzeszów 2001.
- Barff U., Każde dziecko to potrafi, t.1-6, Delta, Warszawa 1994.
- Owen Ch., Cuda z papieru, Świat Książki, Warszawa 2005.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• zna znaczenie kompetencji technicznych we współczesnej edukacji
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Wiedza
• posiada uporządkowaną wiedzę na temat podstaw wychowania i kształcenia technicznego
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Umiejętności
• potrafi planować pracę dydaktyczną w oparciu o wytyczne podstawy programowej oraz podręczniki i inne materiały metodyczne jako ukierunkowanie do samodzielnego przygotowania i efektywnego prowadzenia zajęć z zakresu edukacji technicznej na poziomie przedszkola i klas I-III
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Umiejętności
• potrafi analizować i interpretować procedury oraz metody kształcenia ogólnotechnicznego na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Kompetencje społeczne
• odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy, projektuje i wykonuje działania techniczne z dziećmi
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K04, PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Weryfikacja na podstawie sprawozdania