Podstawy edukacji plastycznej PP-EE-SJ10P>PEDUPLAS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę z zakresu edukacji plastycznej dzieci, koncentrując się na treściach, formach i metodach nauczania realizowanych w formach praktycznych. Podstawę zajęć stanowi nauka technik plastycznych, poznanie środków wyrazu plastycznego i umiejętność zastosowania ich w praktyce. Ćwiczenia koncentrują się na kwestiach związanych z edukacją plastyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, samodzielnym planowaniu zajęć plastycznych, poznaniu podstawowych zasad estetyki i technik plastycznych stosowanych w terapii oraz roli zabawy w edukacji plastycznej. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę z zakresu edukacji plastycznej dzieci, koncentrując się na treściach, formach i metodach nauczania realizowanych w formach praktycznych. Podstawę zajęć stanowi nauka technik plastycznych, poznanie środków wyrazu plastycznego i umiejętność zastosowania ich w praktyce. Ćwiczenia koncentrują się na kwestiach związanych z edukacją plastyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, samodzielnym planowaniu zajęć plastycznych, poznaniu podstawowych zasad estetyki i technik plastycznych stosowanych w terapii oraz roli zabawy w edukacji plastycznej. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Boguszewska A., Weiner A., 160 pomysłów na nauczanie zintegrowane w klasach I-III, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2002.
- Gloton R., Clero C., Twórcza aktywność dziecka, WSiP, Warszawa 1985.
- Król T., Nauka malowania - ucz się od polskich mistrzów, PWN, 2010.
- Szmidt J.P., Pedagogika twórczości, GWP, Gdańsk 2007.
- Zawada E., Nauka rysunku - ucz się od polskich mistrzów, Wydawnictwo Park Bielsko-Biała 2007
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada pogłębioną wiedzę z zakresu edukacji plastycznej dzieci, zna kryteria doboru treści, form, metod nauczania, zna cele edukacji plastycznej, treści programowe, metody rozbudzania aktywności plastycznej i zainteresowania sztuką, zasady konstruowania sytuacji edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Wiedza
• zna specyficzne cechy twórczości plastycznej dzieci w różnym wieku, znaczenie twórczości plastycznej dla rozwoju manualnego, emocjonalnego i intelektualnego
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• potrafi zaprojektować zajęcia zgodnie z treściami programowymi przedszkola i klas I-III
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U02, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• potrafi operować pojęciami z zakresu sztuk plastycznych i swobodnie poruszać się w problematyce przez nie określanej, dokonać analizy formalno-treściowej wytworu plastycznego dziecka. potrafi wiązać wiedzę o rozwoju twórczości plastycznej dziecka i środkach wyrazu plastycznego z konkretnymi sytuacjami edukacyjnymi, wyszukiwać źródła inspiracji, pobudzać aktywność plastyczną uczniów i ich zainteresowania sztuką
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U02, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
• rozumie znaczenie propagowania plastyki, posiada umiejętność samodzielnej pracy oraz pracy w grupie, jest świadom konieczności samodoskonalenia
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K01, PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu