Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej PP-EE-SJ10P>METEDSP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację metodycznych podstaw kształcenia edukacji społeczno-przyrodniczej z uwzględnieniem specyfiki i prawidłowości organizacyjnych procesu dydaktycznego, w którym uczestniczy dziecko w przedszkolu oraz młodszym wieku szkolnym. Problematyka ćwiczeń koncentruje się wokół zagadnień związanych z edukacją społeczno-przyrodniczą dziecka, z planowaniem i prowadzeniem działań dydaktycznych z tego zakresu oraz dokonywaniem ich ewaluacji. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację metodycznych podstaw kształcenia edukacji społeczno-przyrodniczej z uwzględnieniem specyfiki i prawidłowości organizacyjnych procesu dydaktycznego, w którym uczestniczy dziecko w przedszkolu oraz młodszym wieku szkolnym. Problematyka ćwiczeń koncentruje się wokół zagadnień związanych z edukacją społeczno-przyrodniczą dziecka, z planowaniem i prowadzeniem działań dydaktycznych z tego zakresu oraz dokonywaniem ich ewaluacji. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Baranowska M., Janecki T., Szkolna encyklopedia przyrodniczo-krajoznawcza, Wydawnictwo Publicat, Poznań 2007.
- Budniak A., Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Podręcznik dla studentów, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.
- Dymara B., Michałowski S. C., Woltman-Mazurkiewicz L., Dziecko w świecie przyrody. Książka do wychowania proekologicznego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”’ Kraków 2010.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Lelonek M., Kształtowanie pojęć z przyrody nieożywionej w nauczaniu początkowym, WSiP, Warszawa 1985.
- Lelonek M., Proces poznawania i rozumienia świata przez uczniów w młodszym wieku szkolnym, Wydawnictwo WSHE, Pabianice 2006.
- Spadzińska-Żak E., Parki narodowe i krajoznawcze w Polsce, „Drogowiec”, Kielce 2007.
- Szadzińska E., Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”’ Kraków 2013.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada wiedzę metodyczną z zakresu edukacji przyrodniczej - odnoszącą się do pracy z dzieckiem wczesnej edukacji oraz w przedszkolu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Wiedza
• posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania zasobów internetowych do pozyskiwania materiałów do wzbogacania zajęć z edukacji przyrodniczej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• zdobył umiejętności konstruowania scenariuszy zajęć w szkole i w przedszkolu z uwypukleniem treści przyrodniczych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• potrafi poddawać ewaluacji własne działania z dziećmi i wprowadzać w nie stosowne modyfikacje
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
• rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi inspirować proces uczenia się innych osób, sam projektuje i wykonuje działania pedagogiczne
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K04, PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu