Metodyka edukacji technicznej PP-EE-SJ10P>MEEDTEC
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację zagadnień praktycznych i metodycznych prowadzenia zajęć technicznych, z uwzględnieniem specyfiki i prawidłowości organizacyjnych procesu dydaktycznego, w którym uczestniczy dziecko w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Drejer F., Wychowanie do techniki dzieci w młodszym wieku szkolnym, PWSZ, Jelenia Góra 2010.
- Kazberuk J., Nauczanie pracy-techniki w klasach I-III. Zarys metodyki. WSiP, Warszawa, 1990.
- Kraszewski K., Podstawy edukacji ogólnotechnicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym. UP im. KEN Kraków 2001.
- Furmanek W., Nauczanie techniki w klasach początkowych, WSP Rzeszów 1992.
- Kraszewski K.(red) — Elementy techniki i sztuki w edukacji regionalnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Fosze, Rzeszów 2001.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Bider K., Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia., Impuls, Kraków 2010.
- Kraszewski K.(red) — Elementy techniki i sztuki w edukacji regionalnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Fosze, Rzeszów 2001.
- Barff U., Każde dziecko to potrafi, t.1-6, Delta, Warszawa 1994.
- Owen Ch., Cuda z papieru, Świat Książki, Warszawa 2005.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• opanował wiedzę będącą fundamentem podejmowania samodzielnych zadań związanych z planowaniem i prowadzeniem zajęć technicznych w przedszkolu i w szkole
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W02
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:materiały metodyczne
Wiedza
• zdobył podstawową wiedzę z zakresu metodyki techniki - odnoszącą się do pracy z dzieckiem na poziomie przedszkola i wczesnej edukacji,
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W02, PD2P_W04
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi samodzielnie zaplanować zajęcia techniczne dla dzieci z przedszkola lub z klas młodszych, wykazując się przy tym umiejętnym łączeniem wiedzy merytorycznej i metodycznej,
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U02, PD2P_U03
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:zaliczenie w formie praktycznej
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi poddawać ewaluacji własne działania z dziećmi i wprowadzać w nie stosowne modyfikacje,
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U03
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:zaliczenie w formie praktycznej
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• nabył umiejętności techniczne przydatne w życiu i prowadzeniu zajęć w przedszkolu i szkole, w tym bezpiecznego i prawidłowego stosowania prostych narzędzi i materiałów
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U03, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:zaliczenie w formie praktycznej
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi dostosować wymagania edukacyjny do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U03
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:zaliczenie w formie praktycznej
Zadania domowe:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• zrozumiał znaczenie zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki techniki dla prawidłowego organizowania zajęć technicznych z dziećmi.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K03, PD2P_K04
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:zaliczenie w formie praktycznej
Zadania domowe:materiały metodyczne