Gry i zabawy parateatralne we wczesnej edukacji PP-EE-SJ10P>GIZPWWE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację teoretycznych oraz metodycznych zagadnień związanych z grami i zabawami parateatralnymi we wczesnej edukacji. Po ukończeniu przedmiotu student uzyska podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystania małych form parateatralnych w edukacji dzieci, zna różnice pomiędzy grami a zabawami pateratralnymi. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację teoretycznych oraz metodycznych zagadnień związanych z grami i zabawami parateatralnymi we wczesnej edukacji. Po ukończeniu przedmiotu student uzyska podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystania małych form parateatralnych w edukacji dzieci, zna różnice pomiędzy grami a zabawami pateratralnymi. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Rysowane wierszyki, wybór i oprac. E. M. Skorek, Kraków 2006.
- Muchacka B., Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej, Kraków 2002.
- Ekert B., Metoda Montessori na cztery pory roku: 70 zabaw edukacyjnych, Warszawa 2018.
- Hänsch S., Wensky G., Eichhorn J., W szkole: propozycje ćwiczeń, zabaw i eksperymentów, Kielce 2007.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Gispert C., Vidal J., Millán J., Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych : teoria i scenariusze zabaw, Kielce 2014.
- Winczewski P., Tradycyjne gry i zabawy świetlicowe, Gdańsk 2018.
- Karwowski, M. (red.), Identyfikacja potencjału twórczego, Teoria. Metodologia. Diagnostyka, Wydawnictwo APS, Warszawa 2009.
- Lewandowska-Kidoń, Drama w kształceniu pedagogicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2001.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• ma uporządkowaną wiedzę na temat dramy i edukacji teatralnej oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej oraz teatroterapii.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W03
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Wiedza
• jest świadomy zasad postępowania zgodnie z modelem dramowym w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W05
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• umie samodzielnie zaprojektować zadania i pomoce dydaktyczne potrzebne do prowadzenia zajęć dramy
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U04, PD2P_U05
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• Adaptuje tekst literacki na potrzeby działań teatralnych i dramowych, poprawnie i świadomie operuje głosem (zachowując wyrazistość, płynność i poprawność wymowy, właściwą intonację, pauzy logiczne i gramatyczne); animuje ciałem (ekspresyjność, wchodzenie w rolę, elementy pantomimy)
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U12
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności w związku wykonywaniem zawodu nauczyciela, ma świadomość potrzeby pogłębiania kwalifikacji w celu osiągnięcia jak największej efektywności zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu