Wprowadzenie do pedagogiki PP-EE-NJ10P>WPDPED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów z elementarnymi kategoriami używanymi w naukach pedagogicznych oraz kształtowanie umiejętności ich zastosowania w analizie i interpretacji procesów edukacyjnych. Daje wstępną orientację we współczesnych teoriach i koncepcjach pedagogicznych. Umożliwia nabycie kompetencji w zakresie kooperowania, współpracy, wytrwałości w realizacji zadań. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Podręcznik akademicki, t.1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Hejnicka-Bezwińska T., Pedagogika ogólna, WAiP, Warszawa 2008.
- Śliwerski B. (red.), Podstawy nauk o wychowaniu, t.1, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
- Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998.
- Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2004.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Pilch T. (red.), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2006.
- Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
- Gofron A., Epistemologiczne podstawy modernizmu i postmodernizmu. Konteksty edukacyjne, Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, Częstochowa 2010.
- Kozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1998.
- Śliwerski B., (red.), Pedagogika alternatywna. Dylematy teorii, Oficyna Wydawnicza Impuls, Łódź 1995.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada pogłębioną i poszerzoną wiedzę z zakresu pedagogiki i subdyscyplin pedagogicznych oraz dyscyplin pokrewnych z uwzględnieniem ich terminologii. Potrafi określić miejsce pedagogiki w systemie nauk.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Wiedza
• posiada pogłębioną i szczegółową wiedzę na temat wychowania, współczesnych nurtów i systemów pedagogicznych oraz rozumie ich historyczne, kulturowe powiązania z innymi naukami i procesami edukacyjnymi
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
• potrafi stosować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, subdyscyplin pedagogicznych oraz nauk pokrewnych w celu analizowania i interpretowania złożonych problemów edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
• potrafi organizować pracę w zespole i właściwie wywiązywać się z pełnionych ról oraz wyznaczać i przyjmować wspólne cele działań, postępuje zgodnie z zasadami i normami etycznymi
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U02
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
• ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, potrafi samodzielnie i krytycznie je rozszerzać, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego, rozumie sens, wartość oraz potrzebę podejmowania działań pedagogicznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K02, PD2P_K04, PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna