Praca z dzieckiem z zaburzeniami percepcji wzrokowej PP-EE-NJ10P>PZDZZPW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności umożliwiające wykorzystanie w procesie edukacyjnym zagadnień z uwzględnieniem terminologii oraz określenia przedmiotu, podstawowej wiedzy i umiejętności związanej z zasadami, metodami i formą organizacji procesu planowania i realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami percepcji wzrokowej. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności umożliwiające wykorzystanie w procesie edukacyjnym zagadnień z uwzględnieniem terminologii oraz określenia przedmiotu, podstawowej wiedzy i umiejętności związanej z zasadami, metodami i formą organizacji procesu planowania i realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami percepcji wzrokowej. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Bogdanowicz M. : Metoda Weronki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa, WSiP, 1992
- Bogdanowicz M. : Metoda Dobrego Startu. Warszawa, WSiP, 2004
- Czajkowska I., Herda K.: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa. WSiP, 1989
- Kujawa E.,Kurzyna M., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych. WSiP. Warszawa 1994
- Majchrzak I. Nazywanie świata – odimienna metoda nauki czytania. Kielce, MAC Edukacja, 2004
- Zakrzewska B. Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń. Warszawa, WSiP, 1996
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dzieckiem z zaburzoną percepcją wzrokową
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu
Wiedza
• posiada wiedzę na temat podstawowych metod, technik i narzędzi treningu wspomagającego percepcję wzrokową, zna zasady, metody i formy organizacji procesu dydaktycznego dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W08, PD2P_W09
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• wykorzystuje i potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu metodyki zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzoną percepcją wzrokową w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych i projektowania działań praktycznych. Wykorzystuje umiejętności oceny zaburzeń poszczególnych obszarów rozwoju dziecka, pozwalających na konstruowanie programów wspierania rozwoju dziecka, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazać kierunki dalszych badań.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U02, PD2P_U03, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• potrafi dobrać właściwe środki, metody i pomoce w pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dzieckiem z zaburzoną percepcją wzrokową
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U08
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
• ma świadomość znaczenia wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzoną percepcją wzrokową oraz ustawicznego ich rozwijania w związku wykonywaniem zawodu nauczyciela
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu