Podstawy wychowania fizycznego PP-EE-NJ10P>PWFIZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą wychowania fizycznego. Wskazanie miejsca wychowania fizycznego wśród innych form kultury (fizycznej) oraz w systemie edukacji. Potrzebę skutecznej i efektywnej realizacji procesu wychowania fizycznego w szkole, Zaznaczenie wagi prowadzenia ćwiczeń kompensacyjno-korekcyjnych Odniesienie się do funkcje edukacyjnych, rozwojowych i zdrowotnych wychowania fizycznego także w kontekście intelektualnym i społecznym uczniów. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą wychowania fizycznego. Wskazanie miejsca wychowania fizycznego wśród innych form kultury (fizycznej) oraz w systemie edukacji. Potrzebę skutecznej i efektywnej realizacji procesu wychowania fizycznego w szkole, Zaznaczenie wagi prowadzenia ćwiczeń kompensacyjno-korekcyjnych Odniesienie się do funkcje edukacyjnych, rozwojowych i zdrowotnych wychowania fizycznego także w kontekście intelektualnym i społecznym uczniów. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• zna wybrane pojęcia, teorie i zagadnienia w kontekście wychowania fizycznego/kultury zdrowia na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
• zna optymalne sposoby wykorzystania lekcji wychowania fizycznego – w odniesieniu do rozwoju fizycznego, emocjonalnego i społecznego dziecka
• zna zasady bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej oraz posiada wiedzę na temat związku aktywności fizycznej ze zdrowiem
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Wiedza
• posiada uporządkowaną wiedzę na temat podstaw i zasad gier zespołowych i zabaw ruchowych oraz sposobów ich wykorzystania w pracy w szkole i przedszkolu
• posiada wiedzę na temat programów aktywności fizycznej kierowanych do dzieci młodszych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W02, PD2P_W04, PD2P_W08
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• wykorzystuje, porównuje i rozpoznaje teorie odnoszące się do kultury fizycznej i zdrowia
• zna zasady BHP i potrafi zbudować plan lekcji wychowania fizycznego i zajęć ruchowych w grupie przedszkolnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U03
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• potrafi opracować zajęcia zgodnie z zasadami budowy lekcji.
• potrafi dostosować sposób komunikowania się do poziomu rozwoju psychicznego i społecznego w procesie edukacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U03, PD2P_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• rozpoznaje zależność: zdrowie - kultura fizyczna – aktywność.
• wykorzystuje w praktyce wiedzę dotyczącą zasad gier zespołowych i zabaw ruchowych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
• rozumie znaczenie podnoszenia sprawności fizycznej dziecka
• rozumie potrzebę dbałości o własną sprawność fizyczną oraz właściwe
wykonywania zawodu nauczyciela
• jest przekonany o potrzebie realizacji zajęć w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne, otoczenia
• potrafi działać w sposób kreatywny.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K02, PD2P_K04, PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu