Psychologia rozwojowa PP-EE-NJ10P>PSYROZW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założenia przedmiotu obejmują zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości, stadiami rozwojowymi człowieka, kształtowaniem się osobowości w toku rozwojowym oraz zaburzeniami procesów rozwojowych i osobowości istotnymi w aspekcie pracy pedagoga. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Harwas- Napierała B., Trempała J. (red.), Psychologia rozwoju człowieka (t.2),
- Turner J.S., Helms D.B., Rozwój człowieka, WSiP, Warszawa 1999.
- Ilg F.L., Ames L.B., Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1994 i nast.
- Strelau J. (red.), Podręcznik akademicki, t. 1 i 2, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000 i nast.
- Przetacznik–Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne, Tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
- Obuchowska I., Drogi dorastania. Psychologia rozwojowa okresu dorastania dla rodziców i wychowawców, WSiP, Warszawa 1996.
- Manek A. M., Elementy psychologii rozwoju i wychowania, Wyd. BEL Studio, Warszawa 2004.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną wiedzę na temat rozwoju człowieka, rozumie jego biologiczne i środowiskowe uwarunkowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Wiedza
posiada uporządkowaną, pogłębioną wiedzę na temat stawiania diagnozy rozwojowej oraz metod oceny prawidłowości (normy) oraz nieprawidłowości (patologii) rozwojowej, szczególnie dziecka, które jest podmiotem jego oddziaływań edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną w celu analizowania i interpretowania problemów rozwojowych, oceny normy i braku normy rozwojowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
potrafi samodzielnie ocenić etap rozwojowy człowieka (w szczególności dziecka) oraz przy pomocy podstawowych narzędzi diagnostycznych i przedstawionych wyników zinterpretować ew. problemy rozwojowe towarzyszące kontekstowi edukacyjnemu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotu w związku z wykonywaniem pracy pedagoga i ma świadomość potrzeby pogłębiania kwalifikacji w celu osiągnięcia jak największej efektywności zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K02, PD2P_K06
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna