Psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci PP-EE-NJ10P>PSYPNJOD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii, psycholingwistyki oraz pedagogiki, odgrywających szczególną rolę w procesie uczenia się/nauczania języków obcych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2019/2020-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
- Opis sposobu ustalania oceny końcowej z przedmiotu:
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Kurcz I. (2005), Psychologia języka i komunikacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Komorowska H. (2002), Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna.
- Dornyei, Z. & Ryan, S. (2015), The psychology of the language learner revisited, New York, Routledge.
- Gardner H. (2002), Inteligencje wielorakie: teoria w praktyce, Poznań, Wydawnictwo Media Rodzina.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Michońska-Stadnik A. (1996), Strategie uczenia się i autonomia w warunkach szkolnych, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Goleman D. (1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań, Wydawnictwo Media Rodzina.
- Zimbardo, P., Johnson, R., & McCann, V. (2017) Psychologia-kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Ożańska-Ponikwia, K. (2018). Personality and Emotional intelligence in Second language learning, Newcastle, Cambridge Scholars Publishing.
- Bąbel P., Wiśniak M. (2015). 12 zasad skutecznej edukacji, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• zna terminy używane na gruncie psycholingwistyki, psychologii oraz metodyki nauczania języków obcych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:materiały metodyczne
Wiedza
• ma wiedzę pedagogiczną, psychologiczna i metodyczną w zakresie nauczania języka angielskiego w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W09
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi dokonać obserwacji, analizy i oceny sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, wykorzystując wiedzę pedagogiczno-psychologiczną oraz proponuje rozwiązania problemów edukacyjnych w zakresie nauczania języka angielskiego w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• ma umiejętności metodyczne w zakresie nauczania języka angielskiego w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U09
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• dokonuje oceny i wykazuje troskę o wszechstronny rozwój dzieci/uczniów/wychowanków rozwijając ich kompetencje językowe w języku angielskim
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne