Podstawy pedagogiki przedszkolnej PP-EE-NJ10P>PPEDPSZK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów poprzez przedstawienie najnowszych tendencji w humanistycznej pedagogice przedszkolnej, w jej teoretycznym i praktycznym wymiarze. Student nabywa elementarną wiedzę w zakresie współczesnych systemów wychowania i edukacji małego dziecka, poznaje teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, oraz najnowsze rozwiązania organizacyjne i programowe w zakresie wychowania przedszkolnego. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2019/2020-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę pedagogiczną i psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, nauczania- uczenia się, wychowania, niezbędną w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, orientuje się w koncepcjach dziecka i dzieciństwa (Childchood Studies),
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Wiedza
• posiada wiedzę w zakresie współczesnych instytucjonalnych systemów wychowania i edukacji małego dziecka oraz rozwiązań organizacyjnych i edukacyjnych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W02, PD2P_W03, PD2P_W04, PD2P_W05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
• Wykorzystuje podstawową wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i merytoryczną do analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
• Ocenia i dokonuje obserwacji oraz analizy dziecięcych kompetencji w ramach funkcjonowania dziecka w przedszkolu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U02, PD2P_U07
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
• wskazuje uwarunkowania rozwoju dziecka w okresie średniego dzieciństwa
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U04, PD2P_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
• rozumie potrzebę integracji środowisk wychowawczych małego dziecka (domu rodzinnego, przedszkola) oraz podejmowania inicjatyw na rzecz funkcjonowania przedszkola w środowisku lokalnym; prezentuje postawę otwartości na problemy dzieci, optymizm pedagogiczny, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i doskonalenia zawodowego jako nauczyciela małego dziecka
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K01, PD2P_K02, PD2P_K03, PD2P_K04, PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna