Metodologia badań pedagogicznych PP-EE-NJ10P>METBPED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności umożliwiające projektowanie, realizację naukowych badań pedagogicznych oraz opracowanie i interpretację zebranego materiału empirycznego z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych. Student pogłębi wiedzę z poszczególnych metod i technik badań pedagogicznych, potrafi samodzielnie dobierać procedurę badawczą stosownie do celów i problemów badawczych. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności umożliwiające projektowanie, realizację naukowych badań pedagogicznych oraz opracowanie i interpretację zebranego materiału empirycznego z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych. Student pogłębi wiedzę z poszczególnych metod i technik badań pedagogicznych, potrafi samodzielnie dobierać procedurę badawczą stosownie do celów i problemów badawczych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Denzin N.K., Lincoln Y.S., Metody badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
- Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Palka S, Podstawy metodologii badań w pedagogice, GWP, Gdańsk 2009.
- Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Bereźnicki F., Prace magisterskie z pedagogiki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.
- Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.
- Nachmias Ch. F., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i Spółka, Poznań 2001
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
• posiada wiedzę i charakteryzuje podejścia, paradygmaty i procedury badawcze w pedagogice, rodzaje i typy badań pedagogicznych oraz definiuje i omawia fazy konceptualizacji, realizacji badań, opracowywania materiału badawczego i wyciągania wniosków
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W01, PD2P_W06
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu
Wiedza
• posiada wiedzę na temat podstawowych metod w badaniach ilościowo-jakościowych, zna procedury tych badań w odniesieniu do przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W06
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• wykorzystuje wiedzę z zakresu metodologii do analizowania i interpretowania sytuacji i zdarzeń w procesie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• ocenia przydatność metod, technik i narzędzi badawczych do realizacji badań w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
Student:
• rozumie znaczenie badań pedagogicznych; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy badawczej w ramach pracy magisterskiej i przyszłej pracy zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K03, PD2P_K04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
• przestrzega zasad etyki zawodowej w trakcie planowania i realizacji badań pedagogicznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu