Drama we wczesnej edukacji PP-EE-NJ10P>DRAMWED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację teoretycznych oraz metodycznych zagadnień związanych z dramą we wczesnej edukacji. Po ukończeniu przedmiotu student uzyska podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystania małych form teatralnych w edukacji dzieci, zna różnice pomiędzy dramą a małymi formami teatralnymi. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedmiot obejmuje prezentację teoretycznych oraz metodycznych zagadnień związanych z dramą we wczesnej edukacji. Po ukończeniu przedmiotu student uzyska podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystania małych form teatralnych w edukacji dzieci, zna różnice pomiędzy dramą a małymi formami teatralnymi. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002.
- Gudro M., Drama w szkole podstawowej, Warszawa 1994.
- Kucharska B., Drama, [w:] Leksykon pedagoga wczesnoszkolnego, red. J. Karbowniczek, Warszawa 2013.
- Way A., Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990
- Machulska H., Pruszkowska A., Tatarowicz J., Drama w szkole podstawowej, Warszawa 1997.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student: ma uporządkowaną wiedzę na temat dramy i edukacji teatralnej oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej oraz teatroterapii.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W03
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Wiedza
• jest świadomy zasad postępowania zgodnie z modelem dramowym w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_W05
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• umie samodzielnie zaprojektować zadania i pomoce dydaktyczne potrzebne do prowadzenia zajęć dramy
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U01, PD2P_U04, PD2P_U05
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
• Adaptuje tekst literacki na potrzeby działań teatralnych i dramowych, poprawnie i świadomie operuje głosem (zachowując wyrazistość, płynność i poprawność wymowy, właściwą intonację, pauzy logiczne i gramatyczne); animuje ciałem (ekspresyjność, wchodzenie w rolę, elementy pantomimy)
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_U12
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności w związku wykonywaniem zawodu nauczyciela, ma świadomość potrzeby pogłębiania kwalifikacji w celu osiągnięcia jak największej efektywności zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD2P_K05
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu