Prowadzony w
cyklach:
2021/2022-Z, 2022/2023-Z, 2022/2023-L, 2023/2024-Z, 2023/2024-L, 2024/2025-Z
Punkty ECTS:
2
Język:
polski
pedagogika
PI-SL6P>Pedag
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych oceny z dwóch testowych kolokwium cząstkowych według kryteriów oceny.
<b>Wymagania wstępne</b>
Podstawowa wiedza o rozwoju człowieka w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej. Rozumowanie dedukcyjne i indukcyjne, dokonywanie syntezy, asymilowanie wiedzy i umiejętności praktycznych, umiejętność prowadzenia dyskusji i uzasadnienia własnego zdania. Wrażliwość na problemy drugiego człowieka, umiejętność współpracy w zespole, otwartość na odmienne poglądy, motywacja do pracy nad sobą.
<b>Literatura podstawowa</b>
Ciechaniewicz W.(red.): Pedagogika. Podręcznik dla szkół medycznych. PZWL, Warszawa.
Kupisiewicz Cz. Dydaktyka ogólna. Oficyna wydawnicza Graf Punkt Warszawa 2000.
Zarzecki L.: Teoretyczne podstawy wychowania. Teoria i praktyka w zarysie. KPSzW, Jelenia Góra 2012.
Wasyluk J.(red): Dydaktyka medyczna, CMKP Warszawa.
Dobrowolska B.: Metodyka nauczania przedmiotów pielęgniarskich, PZWL Warszawa.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
Półturzycki I.: Dydaktyka dorosłych, WSiP Warszawa 1991.
Puślecki W.: Prognoza kształcenia pielęgniarek w Polsce do roku 2005, CEM Warszawa
Guilbert J.: Zarys pedagogiki medycznej, PZWL Warszawa 1983.
Lewko J, Łukaszuk C, Krajewska-Kułak E. Pielęgniarstwo wczoraj i dziś. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, 2020.
Charazińska-Gula (red).: Program wychowania zdrowotnego w szkole oraz ich oddziaływanie na procesy opiekuńcze w pracy pielęgniarskiej, Lublin 1993.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
podstawowe pojęcia i zagadnienia z zakresu pedagogiki jako nauki stosowanej i procesu wychowania w aspekcie zjawiska społecznego (chorowania, zdrowienia, hospitalizacji, umierania);
Powiązane efekty kierunkowe:
PL1P_W12B
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Wiedza
problematykę procesu kształcenia w ujęciu edukacji zdrowotnej;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL1P_W13B
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Wiedza
metodykę edukacji zdrowotnej dzieci, młodzieży i dorosłych;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL1P_W14B
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Umiejętności
rozpoznawać problemy edukacyjne w grupach odbiorców usług pielęgniarskich;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL1P_U10B
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
opracować programy edukacyjne w zakresie działań prozdrowotnych dla różnych grup odbiorców;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL1P_U11B
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu