dydaktyka medyczna PI-NM4P>Dyd
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku Pielęgniarstwo posiada wiedzę obejmującą zagadnienia: istota kształcenia zawodowego pielęgniarek w Polsce; kształcenie ogólne a zawodowe; taksonomie celów kształcenia; koncepcje celów kształcenia; metody nauczania teoretycznego; metody nauczania działań praktycznych i ich wykorzystanie w pielęgniarstwie; metody aktywizujące w nauczaniu pielęgniarek; metody stosowane w edukacji zdrowotnej osób zdrowych i chorych; rola i znaczenie nauczani problemowego w edukacji pielęgniarek; plan pracy dydaktyczno‐ wychowawczej nauczyciela; struktura i typy lekcji; struktura konspektu; hospitacja zajęć – cele, zadania, zasady przygotowania i przeprowadzania; projektowanie dydaktyczne – tworzenie programu nauczania w kształceniu zawodowym; modułowe programy nauczania; ewaluacja i pomiar procesu kształcenia; ewaluacja i pomiar w edukacji zdrowotnej; cele i zasady stosowania środków dydaktycznych w kształceniu zawodowym pielęgniarek.
Głównymi założeniami są: przygotowanie studentów do planowania i realizacji procesu dydaktycznego w systemie kształcenia medycznego oraz przedstawienie znaczenia ustawicznego pogłębiania wiedzy zawodowej i kształtowanie umiejętności jako jedynej drogi w dążeniu do profesjonalizmu.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Dirksen J. Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wyd II. Wydawnictwo Helion. Warszawa 2009.
- Arends R. I.: Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa 2002.
- Kruszewski K.(red.): Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. PWN, Warszawa
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu dydaktyki medycznej;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL2P_W23A
Metody weryfikacji:
Kolokwium:test pisemny jednokrotnego wyboru i/lub z pytaniami półotwartymi i otwartymi,
Wiedza
Zna i rozumie zasady przygotowania do działalności dydaktycznej;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL2P_W24A
Metody weryfikacji:
Kolokwium:test pisemny jednokrotnego wyboru i/lub z pytaniami półotwartymi i otwartymi,
Wiedza
Zna i rozumie metody nauczania i środki dydaktyczne stosowane w kształceniu przeddyplomowym i podyplomowym;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL2P_W25A
Metody weryfikacji:
Kolokwium:test pisemny jednokrotnego wyboru i/lub z pytaniami półotwartymi i otwartymi,
Umiejętności
Potrafi dobierać odpowiednie środki i metody nauczania w działalności dydaktycznej;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL2P_U15A
Metody weryfikacji:
Kolokwium:test pisemny jednokrotnego wyboru i/lub z pytaniami półotwartymi i
Umiejętności
Potrafi dokonywać weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się i organizacji procesu kształcenia zawodowego;
Powiązane efekty kierunkowe:
PL2P_U16A
Metody weryfikacji:
Kolokwium:test pisemny jednokrotnego wyboru i/lub z pytaniami półotwartymi i