Psychopatologia wieku dziecięcego PD-ST-SL6P>PSYCHWDZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założenia przedmiotu obejmują zapoznanie studentów z zakresem psychopatologii ogólnej i szczegółowej, kształtowaniem umiejętności interpretowania diagnozy psychologicznej w oparciu o klasyfikacje chorobowe (ICD-10, DSM-V); ustaleniem wartości i przydatności symptomów psychopatologicznych do rozpoznawania obrazu klinicznego dziecka w różnych fazach rozwoju |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• zna podstawowe terminy używane na gruncie psychiatrii i psychopatologii rozwoju oraz zagadnienia w jej ramach rozważane
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:praca pisemna
Wiedza
• posiada wiedzę dotyczącą normy i patologii zdrowia psychicznego u dzieci oraz kryteriów rozpoznawania chorób i zaburzeń w oparciu o klasyfikacje chorobowe ICD-11 i DSM -V
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:praca pisemna
Umiejętności
• potrafi rozpoznać zaburzenia prostych i złożonych czynności psychicznych potrafi na wybranych przykładach wskazać różne rodzaje zaburzeń występujących w rozwoju człowieka
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:praca pisemna
Umiejętności
• identyfikuje objawy osiowe i brzegowe zaburzeń psychicznych ich przyczyny i skutki oraz wykorzystuje zdobytą wiedzę w praktyce
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U05
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:praca pisemna
Kompetencje społeczne
• rozumie znaczenie umiejętności rozpoznania zaburzeń psychicznych, objawówo, symptomów ma świadomość potrzeby pogłębiania kwalifikacji w celu osiągnięcia jak największej efektywności zawodowej pedagoga
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K02
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:praca pisemna