Diagnoza trudności w uczeniu się i zaburzeń zachowania u dzieci PD-ST-SL6P>DTUZZUD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstaw diagnozy trudności w uczeniu się oraz zaburzeń zachowania u dzieci, ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstaw diagnozy trudności w uczeniu się oraz zaburzeń zachowania u dzieci, ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo akademickie "Żak", Warszawa 2006.
- Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysortografii, dysgrafii, skala wraz z normami, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2011.
- Jagieła J., Trudny uczeń w szkole, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005.
- Kołakowski A., ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej, GWP, Gdańsk 2007.
- Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane problemy badawcze i rozwiązania praktyczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• student ma elementarną wiedzę na temat trudności w uczeniu się, niepowodzeń szkolnych i zaburzeń zachowania u dzieci - ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę w zakresie wybranych metod, technik i narzędzi diagnostycznych, uwzględniających specjalne potrzeby poszczególnych jednostek
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W06
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi posługiwać się podstawową wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w celu identyfikowania i analizowania niepowodzeń szkolnych i zaburzeń zachowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi projektować i prowadzić działania diagnostyczne, uwzględniające specjalne potrzeby poszczególnych jednostek w środowisku rodzinnym i szkolnym, w zakresie niepowodzeń szkolnych, trudności w uczeniu się i zaburzeń zachowania u dzieci
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U04, PD1P_U05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu diagnozy psychopedagogicznej w związku z wykonywaniem pracy pedagoga
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne