Prawne postępowanie w sprawach nieletnich PD-ST-NL6P>PRPWSPN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zajęcia mają wprowadzić studentów w zagadnienie prawnego postępowania |
W cyklu 2022/2023-Z:
Zajęcia mają wprowadzić studentów w zagadnienie prawnego postępowania |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Gaberle A., Korcyl – Wolska M., Komentarz do ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, Wydawnictwo Arche, Gdańsk 2002.
- Korcyl-Wolska M., Postępowanie w sprawach nieletnich, Zakamycze, Kraków 2004.
- Szymańska J., Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, CMPPP, Warszawa 2002.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada podstawową, usystematyzowaną wiedzę z zakresu postępowania
w sprawach nieletnich w odniesieniu do pedagogiki, wiedzę na temat przestępczości nieletnich, jako szczególnej formy zachowania dewiacyjnego, przestępczości nieletnich, jako zjawiska społecznego oraz osoby sprawcy a także działań prawnych podejmowanych celem zapobiegania przestępczości nieletnich
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Wiedza
• posiada podstawową, usystematyzowaną wiedzę z zakresu przestępczości nieletnich
w aspekcie socjologicznym, aktualną wiedzą na temat przestępczości nieletnich, jej form oraz uwarunkowań i czynników kryminogennych, jak również informacje na temat powiązania tej wiedzy z elementami diagnozy, pomiaru i rozpoznawania zjawisk kryminogennych mających wpływ i towarzyszących tej przestępczości oraz prewencji
i przeciwdziałania tymże zjawiskom
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
• potrafi refleksyjnie wykorzystywać i weryfikować własne poglądy na bazie uzyskanej wiedzy w swojej pracy
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Umiejętności
• potrafi samodzielnie przewidywać następstwa społeczne, rozwoju
i przekształceń szeroko rozumianych patologii i ich wypływu na rozwój
i przekształcanie się przestępczości nieletnich. Potrafi samodzielnie zaplanować
i opracować podstawowy zindywidualizowany program działań profilaktycznych w celu przeciwdziałania zachowaniom aspołecznym (przestępczość nieletnich)
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U02, PD1P_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
• rozumie, jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu prawnego postępowania w sprawach nieletnich i jest przygotowany na bazie uzyskanej wiedzy, zgodnie z zasadami do projektowania i wykonywania zindywidualizowanych działań pedagogicznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna