Podstawy pedagogiki szkolnej PD-ST-NL6P>PODPEDSZK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Treści koncentrują się na strukturze systemu szkolnego w Polsce, reformie oświaty i aktualnych tendencjach w tym procesie. Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów ze środowiskiem szkolnym – relacjami interpersonalnymi nauczyciel-uczeń, uczeń-uczeń, funkcjonowaniem klasy szkolnej jako grupy społecznej. Ma także przybliżyć studentom nowe praktyki we współczesnej pedagogice. Skłonić do pogłębionej refleksji nad problemami obecnej edukacji. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Treści koncentrują się na strukturze systemu szkolnego w Polsce, reformie oświaty i aktualnych tendencjach w tym procesie. Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów ze środowiskiem szkolnym – relacjami interpersonalnymi nauczyciel-uczeń, uczeń-uczeń, funkcjonowaniem klasy szkolnej jako grupy społecznej. Ma także przybliżyć studentom nowe praktyki we współczesnej pedagogice. Skłonić do pogłębionej refleksji nad problemami obecnej edukacji. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw pedagogiki szkolnej i pojęć związanych z przedmiotem
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę na temat innowacji pedagogicznych oraz roli nauczyciela/wychowawcy w procesie kształcenia i wychowania dzieci
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę na temat zróżnicowanych możliwości uczniów wynikających z różnego rodzaju zaburzeń oraz w zakresie dostosowywania do nich zadań edukacyjnych, kompensacyjnych, profilaktycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny
Umiejętności
• potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu podstaw pedagogiki szkolnej w pracy dydaktycznej i wychowawczej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U02, PD1P_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny
Umiejętności
• diagnozuje potrzeby, możliwości dziecka/ucznia, potrafi dostosować wymagania do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka/ucznia oraz zaplanować zindywidualizowany program kształcenia i wychowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U04
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny
Umiejętności
• wykorzystuje w pracy z dzieckiem/uczniem informacje uzyskane na jego temat od rodziców/prawnych opiekunów i specjalistów w planowaniu i organizowaniu pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny
Kompetencje społeczne
• posługuje się normami etycznymi w pracy zawodowej mając na względzie szacunek dla praw dziecka
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K02
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu podstaw pedagogiki szkolnej oraz ustawiczne doskonalenie kompetencji pedagogicznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K05
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin pisemny