Praca z dzieckiem z deficytami rozwojowymi PD-ST-NL6P>PDZDEFROZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Przedmiot obejmuje praktyczne zagadnienia dotyczące dzieci z dysfunkcjami rozwoju psychomotorycznego oraz umiejętności opracowania i realizowania indywidualnych programów edukacyjnych oraz planów działań wspierających dla dzieci z deficytami rozwoju. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• potrafi wymienić, zdefiniować, wskazać istotne cechy rozwoju dziecka oraz prawidłowości typowe dla wieku rozwojowego dziecka, jak również wymienić i opisać typowe zagadnienia oraz terminy związane z przedmiotem
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Zadania domowe:materiały metodyczne
Wiedza
• zna aktualne podstawy prawne i potrafi omówić zastosowanie ich w różnych formach pomocy dzieciom z deficytami rozwojowymi
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi zidentyfikować deficyty rozwojowe dzieci i młodzieży i ich źródła
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• jest zdolny określić przebieg działań w zakresie psychologicznej i pedagogicznej pomocy dzieciom i młodzieży z deficytami rozwojowymi
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U04, PD1P_U05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Zadania domowe:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• ma przekonanie o potrzebie i sensie podejmowania działań z zakresu pomocy psychopedagogicznej dziecku z deficytami rozwojowymi oraz w sytuacji zagrożenia rozwoju
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03, PD1P_K04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Zadania domowe:materiały metodyczne