Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami zachowania PD-ST-NL6P>METZKZZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstaw diagnozy zaburzeń zachowania u dzieci, ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań oraz pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych. Celem nauczania przedmiotu jest: zaznajomienie studentów z teoretycznymi podstawami diagnozy zaburzeń zachowania u dzieci, dostarczenie wiedzy z zakresu biologicznych i środowiskowych uwarunkowań zaburzeń zachowania u dzieci, zapoznanie z zasadami konstruowania programów terapeutycznych i prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi z zaburzonym zachowaniem. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstaw diagnozy zaburzeń zachowania u dzieci, ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań oraz pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych. Celem nauczania przedmiotu jest: zaznajomienie studentów z teoretycznymi podstawami diagnozy zaburzeń zachowania u dzieci, dostarczenie wiedzy z zakresu biologicznych i środowiskowych uwarunkowań zaburzeń zachowania u dzieci, zapoznanie z zasadami konstruowania programów terapeutycznych i prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi z zaburzonym zachowaniem. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• student ma elementarną wiedzę na temat zaburzeń zachowania u dzieci - ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę w zakresie diagnozy, terapii i prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi z zaburzeniami zachowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi posługiwać się podstawową wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w celu identyfikowania i pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi projektować i prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, uwzględniające specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami zachowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu terapii dzieci z zaburzeniami zachowania w związku z wykonywaniem pracy pedagoga
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne