Historia myśli pedagogicznej PD-ST-NL6P>HISMPED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Przedmiot „Historia myśli pedagogicznej” ma wprowadzić studenta w historyczną ewolucję myśli pedagogicznej, a także w kierunki rozwoju polskich badań w tym zakresie w XX wieku. Cele poznawcze realizowane w ramach tego przedmiotu koncentrują się wokół poznania klasycznych i współczesnych poglądów na istotę człowieka i jego wychowania. Celem zajęć z tego przedmiotu jest również wprowadzenie studenta w obszar metodologii badań dotyczących historii i metahistorii myśli pedagogicznej. Student na podstawie wykładu i samodzielnej pracy powinien być zdolny do porównawczej i krytycznej analizy współczesnych problemów wychowania. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedmiot „Historia myśli pedagogicznej” ma wprowadzić studenta w historyczną ewolucję myśli pedagogicznej, a także w kierunki rozwoju polskich badań w tym zakresie w XX wieku. Cele poznawcze realizowane w ramach tego przedmiotu koncentrują się wokół poznania klasycznych i współczesnych poglądów na istotę człowieka i jego wychowania. Celem zajęć z tego przedmiotu jest również wprowadzenie studenta w obszar metodologii badań dotyczących historii i metahistorii myśli pedagogicznej. Student na podstawie wykładu i samodzielnej pracy powinien być zdolny do porównawczej i krytycznej analizy współczesnych problemów wychowania. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
· posiada podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki, rozumie specyfikę historiografii pedagogicznej, potrafi umiejscowić w niej historię myśli pedagogicznej, potrafi nazwać twórców wybranych koncepcji pedagogicznych i umiejscowić ich w czasie i przestrzeni
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:pisemna praca zaliczeniowa
Wiedza
· posiada podstawową wiedzę z zakresu rozwoju pedagogiki jako dyscypliny naukowej
· potrafi wyjaśnić źródła oraz kulturowe, społeczne i filozoficzne konteksty poszczególnych stanowisk, kierunków oraz prądów pedagogicznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W03, PD1P_W07
Metody weryfikacji:
Kolokwium:pisemna praca zaliczeniowa
Umiejętności
· potrafi zaimplementować wyniki badań nauk współpracujących z pedagogiką do interpretacji problemów pedagogiki historycznej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
· rozumnie jakie korzyści płyną ze znajomości różnorodnych teorii pedagogicznych, realizowanych w minionych okresach historycznych. Rozumie potrzebę kształcenia permanentnego
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K04, PD1P_K05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:prezentacja multimedialna