Diagnoza i przeciwdziałanie agresji szkolnej i międzyrówieśniczej PD-ST-NL6P>DIPASZIM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w elementarną wiedzę w zakresie diagnozy i przeciwdziałania agresji szkolnej i miedzyrówieśniczej, jej przyczyn, uwarunkowań i form. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w elementarną wiedzę w zakresie diagnozy i przeciwdziałania agresji szkolnej i miedzyrówieśniczej, jej przyczyn, uwarunkowań i form. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę na temat diagnozy i przeciwdziałania agresji szkolnej i międzyrówieśniczej, jej przyczyn, uwarunkowań biologicznych i środowiskowych oraz form agresji
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych i profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania agresji
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi posługiwać się podstawową wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w celu projektowania działań diagnostycznych i profilaktycznych w zakresie przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi projektować i prowadzić działania diagnostyczne i profilaktyczne adekwatne do konkretnych sytuacji dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych - w zakresie zachowań agresywnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu diagnozy i przeciwdziałania agresji, w związku z wykonywaniem pracy pedagoga, wychowawcy, terapeuty
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Zadania domowe:materiały metodyczne