Diagnoza niepowodzeń szkolnych PD-ST-NL6P>DGNSZKOL
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstaw diagnozy niepowodzeń szkolnych, ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstaw diagnozy niepowodzeń szkolnych, ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Deptuła M. (red.), Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2005.
- Łysek J. (red.), Niepowodzenia szkolne: praca zbiorowa, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998
- Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2007.
- Machaczek G., Rodzina jako źródło zaburzenia zachowania u dziecka w kontekście przemian społeczno-kulturowych, (w:) Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Minczanowska A. (red.), Edukacja małego dziecka. Przemiany rodziny i jej funkcje, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2015.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• student ma elementarną wiedzę na temat trudności w uczeniu się, niepowodzeń szkolnych i zaburzeń zachowania u dzieci - ich przyczyn, rodzajów i uwarunkowań
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę w zakresie wybranych metod, technik i narzędzi diagnostycznych, uwzględniających specjalne potrzeby poszczególnych jednostek
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W06
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi posługiwać się podstawową wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w celu identyfikowania i analizowania niepowodzeń szkolnych i zaburzeń zachowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi projektować i prowadzić działania diagnostyczne, uwzględniające specjalne potrzeby poszczególnych jednostek w środowisku rodzinnym i szkolnym, w zakresie niepowodzeń szkolnych, trudności w uczeniu się i zaburzeń zachowania u dzieci
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U04, PD1P_U05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu diagnozy psychopedagogicznej w związku z wykonywaniem pracy pedagoga
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin ustny
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:materiały metodyczne