Wprowadzenie do diagnozy psychopedagogicznej PD-R-SL6P>WDPSYPED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstaw diagnozy psychopedagogicznej, jej uwarunkowań, głównych obszarów. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2020/2021-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, Akademickie ŻAK, Warszawa 2006.
- Kołakowski A., ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej, GWP, Gdańsk 2007.
- Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane problemy badawcze i rozwiązania praktyczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Deptuła M. (red.), Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2005
- Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2007.
- Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo akademickie "Żak", Warszawa 2006.
- Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2009.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• student ma elementarną wiedzę na temat współczesnych metod i technik diagnozy psychopedagogicznej, w środowisku rodzinnym i szkolnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywny udział w dyskusjach i pracach grupowych
Zadania domowe:materiały metodyczne opracowanie (praca w grupie) scenariusza planu diagnostycznego
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych, uwzględniających specjalne potrzeby poszczególnych jednostek
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywny udział w dyskusjach i pracach grupowych
Zadania domowe:materiały metodyczne opracowanie (praca w grupie) scenariusza planu diagnostycznego
Umiejętności
• potrafi posługiwać się podstawową wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w celu projektowania działań diagnostycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywny udział w dyskusjach i pracach grupowych
Zadania domowe:materiały metodyczne opracowanie (praca w grupie) scenariusza planu diagnostycznego
Umiejętności
• potrafi projektować i prowadzić działania diagnostyczne, uwzględniające specjalne potrzeby poszczególnych jednostek w środowisku rodzinnym i szkolnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywny udział w dyskusjach i pracach grupowych
Zadania domowe:materiały metodyczne opracowanie (praca w grupie) scenariusza planu diagnostycznego
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu diagnozy psychopedagogicznej w związku z wykonywaniem pracy pedagoga
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywny udział w dyskusjach i pracach grupowych
Zadania domowe:materiały metodyczne opracowanie (praca w grupie) scenariusza planu diagnostycznego