Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej PD-R-SL6P>PODPEDRESO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rolą i znaczeniem doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz modyfikacją różnorodnych kompetencji nauczycieli w dobie przemian społeczno-kulturowych. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Urban B. (red.) Aktualne osiągnięcia w naukach społecznych a teoria i praktyka resocjalizacyjna. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Hlonda, Mysłowice 2010.
- Bałandynowicz A.: Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa. Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
- Kowalczyk M.H., Fopka-Kowalczyk M., Rubacha K.: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją, Wyd. Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2017.
- Kozaczuk F., Urban B. (red.), Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004.
- Resocjalizacja penitencjarna – aktualne wyzwania i rozwiązania. Red. A. Krauze, S. Przybyliński. Kraków 2012. „Impuls”.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Kozaczuk F., Radochoński M. (red.), Aktualne problemy pedagogiki resocjalizacyjnej i patologii społecznej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Rzeszów 2000.
- 2. Jaworska A. (red.), Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, „Impuls”, Kraków 2000.
- Opora R., Resocjalizacja: wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie. Kraków 2010. „Impuls”, Kraków 2010.
- Urban B.: Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży, Wyd. UJ, Kraków 2000.
- Bocheńska-Włostowska K., Kuskowski M. (red.), Zraniony duch i zagrożone ciało. Resocjalizacja XXI wieku w perspektywie interdyscyplinarnej. „Impuls", Kraków 2010.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• posiada wiedzę o umiejscowieniu pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie nauk społecznych i zna jej interdyscyplinarny charakter
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test
Wiedza
• ma podstawową uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, zna czynniki wpływające na proces niedostosowania społecznego
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W06
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test
Wiedza
• ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjonowaniu instytucji resocjalizacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test
Umiejętności
• potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania problemów resocjalizacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U02, PD1P_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test
Umiejętności
• potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji społecznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U03, PD1P_U07
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test
Umiejętności
• potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł – aktów prawnych i przepisów; potrafi je interpretować i stosować w praktyce
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U07, PD1P_U10
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test
Kompetencje społeczne
• jest przygotowany do pracy w różnych instytucjach wychowawczych i resocjalizacyjnych; potrafi zorganizować pracę w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03, PD1P_K05
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test
Kompetencje społeczne
• ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań resocjalizacyjnych w środowisku społecznym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K02
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - test