Pozainstytucjonalne formy pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej PD-R-SL6P>PIFPWIRES
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Wprowadzenie studentów w problematykę działalności resocjalizacyjnej w środowisku otwartym; form, metod i technik. Omówienie zadań o charakterze wychowawczo-resocjalizacyjnym, diagnostycznym, profilaktycznym i kontrolnym. Wskazanie na profilaktykę. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2020/2021-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna . Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne metodyczne, Warszawa: APS, 2008.
- Zajęcka B., Kamiński A., Rola wychowawców we wprowadzaniu form sa-moobsługi wśród podopiecznych placówek resocjalizacyjnych, (w:) Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie, Z. Bartkowicz, A. Węgliński, A. Lewicka, Lublin, UMCS, 2010
- Konopczyński M., Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa, PWN, 2010.
- Konopczyński M., Pedagogika resocjalizacyjna . W stronę działań kreujących, Kraków, Impuls, 2014.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Larsson L., Porozumienie bez przemocy w mediacjach. Jak być trzecią stroną w konflikcie, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2009.
- Goffman E, Charakterystyka instytucji totalnych, (w:) Elementy teorii socjologicznych . Materiały do dziejów współczesnej socjologii zachodniej, red. W. Derczyński, A. Jasińska-Kania, J. Szacki, Warszawa: PWN, 1975.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
zna podstawowe pojęcia z zakresu resocjalizacji oraz pojęcia pokrewne odnoszące się do metod i form dzielności w tym zakresie
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:referat
Wiedza
posiada wiedzę na temat sposobów i modeli pracy pozainstytucjonalnej w ramach pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W04
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:referat
Wiedza
ma wiedzę na temat aktualnych problemów społecznych, specyfiki funkcjonowania osób ze specjalnymi potrzebami oraz na temat prowadzenia działań wychowawczej i resocjalizacyjnej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:referat
Umiejętności
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę, wskazać, nazwać i omówić określone formy pracy w obszarze resocjalizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U06, PD1P_U07
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:referat
Umiejętności
potrafi określić następstwa społeczne w przypadku naruszenia obowiązujących norm społecznych i prawnych oraz podejmować działania temu zapobiegające
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U10
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:referat
Kompetencje społeczne
zna i stosuje zasady etyki zawodowej w obszarze wychowania resocjalizacyjnego
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K02
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:referat
Kompetencje społeczne
rozumie znaczenie działań wychowawczych i resocjalizacyjnych; sam projektuje i wykonuje działania pedagogiczne ma świadomość potrzeby pogłębiania kwalifikacji w celu osiągnięcia jak największej efektywności zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K05
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:referat