Elementy psychopedagogicznego postępowania diagnostycznego PD-R-SL6P>ELPPDG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną w zakresie podstawowych elementów postępowania diagnostycznego, jego uwarunkowań, głównych obszarów. Ponadto tematyka zakłada doskonalenie umiejętności doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb badanego problemu oraz próby samodzielnego tworzenia narzędzi diagnostycznych, jako podstawy działań profilaktycznych i terapeutycznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, Akademickie ŻAK, Warszawa 2006.
- Kołakowski A., ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej, GWP, Gdańsk 2007.
- Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane problemy badawcze i rozwiązania praktyczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Deptuła M. (red.), Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2005
- Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2007.
- Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo akademickie "Żak", Warszawa 2006.
- Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2009
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
• student ma elementarną wiedzę na temat współczesnych metod i technik diagnozy psychopedagogicznej, w środowisku rodzinnym i szkolnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01, PD1P_W05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Wiedza
• posiada podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych, uwzględniających specjalne potrzeby poszczególnych jednostek
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi posługiwać się podstawową wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w celu projektowania działań diagnostycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Umiejętności
• potrafi projektować i prowadzić działania diagnostyczne, uwzględniające specjalne potrzeby poszczególnych jednostek w środowisku rodzinnym i szkolnym
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01, PD1P_U04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
• rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu diagnozy psychopedagogicznej w związku z wykonywaniem pracy pedagoga
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne