Psychologia rozwojowa i osobowości PD-OW-SL6P>PSROZIOS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-L:
Założenia przedmiotu obejmują zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości, stadiami rozwojowymi człowieka, kształtowaniem się osobowości w toku rozwojowym oraz zaburzeniami procesów rozwojowych i osobowości istotnymi w aspekcie pracy pedagoga. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat rozwoju człowieka, rozumie jego biologiczne i środowiskowe uwarunkowania
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Student posiada uporządkowaną, pogłębioną wiedzę na temat stawiania diagnozy rozwojowej oraz metod oceny prawidłowości (normy) oraz nieprawidłowości (patologii) rozwojowej, szczególnie dziecka, które jest podmiotem jego oddziaływań edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W02
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną w celu analizowania i interpretowania problemów rozwojowych, oceny normy i braku normy rozwojowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie ocenić etap rozwojowy człowieka (w szczególności dziecka) oraz przy pomocy podstawowych narzędzi diagnostycznych i przedstawionych wyników zinterpretować ew. problemy rozwojowe towarzyszące kontekstowi
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U02
Metody weryfikacji:
Egzamin
Kompetencje społeczne
Student rozumie jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotu w związku z wykonywaniem pracy pedagoga i ma świadomość potrzeby pogłębiania kwalifikacji w celu osiągnięcia jak największej efektywności zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin