Pedagogika porównawcza PD-OW-SL6P>PEDPOROWN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Problematyka wykładów obejmuje zagadnienia dotyczące założeń, uwarunkowań i genezy pedagogiki porównawczej. Tematyka zajęć koncentruje się wokół problemów współczesnej edukacji, strategii przemian edukacyjnych i polityki oświatowej, rozważanych w kontekście międzynarodowym. Poruszane zagadnienia przygotowują studentów do analizy porównawczej wybranych systemów oświatowych i myśli pedagogicznych, w kontekście problemów i zjawisk o charakterze globalnym. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
posiada elementarną wiedzę na temat współczesnych myśli pedagogicznych w Polsce i na świecie, ich genezy i uwarunkowań
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Wiedza
posiada podstawową wiedzę na temat systemów edukacyjnych wybranych krajów europejskich i pozaeuropejskich
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_W02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Umiejętności
potrafi posługiwać się podstawową wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki porównawczej i dokonywać krytycznej analizy współczesnych myśli pedagogicznych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Umiejętności
potrafi dokonywać analizy porównawczej wybranych europejskich i pozaeuropejskich systemów edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_U02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Kompetencje społeczne
rozumie, jakie znaczenie ma zdobyta wiedza i umiejętności krytycznej analizy współczesnych myśli i systemów pedagogicznych, w związku z wykonywaniem pracy pedagoga
Powiązane efekty kierunkowe:
PD1P_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium