|
W cyklu 2021/2022-Z:
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami i technikami inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej z wykorzystaniem metod środowiskowych, geobotanicznych, ekologicznych w skali lokalnej i regionalnej. Po ukończonym kursie:
- student/ka zna zagadnienia z biologicznych podstaw ochrony przyrody, posiada wiedzę na temat fizjografii terenu, inwentaryzacji i waloryzacji szaty roślinnej, inwentaryzacji świata zwierzęcego, praktycznych metod ochrony gatunków, zbiorowisk roślinnych i krajobrazów w oparciu o metody geobotaniczne i ekologiczne.
- student/ka potrafi dokonać waloryzacji obszarów proponowanych do objęcia ochroną w oparciu o metody kartografii geobotanicznej, rozpoznaje walory przyrodnicze flor i fitocenoz w oparciu o metody florystyczne i fitosocjologiczne, potrafi wykorzystać materiał źródłowy (publikacje, bazy danych: ATPOL, ATMOS, dane teledetekcyjne, GIS), potrafi określi wpływ warunków siedliskowych na kształtowanie się populacji gatunków roślinnych oraz na formowanie się zbiorowisk roślinnych, dostrzega powiązania wszystkich elementów krajobrazu i ich wpływ na funkcjonowanie szaty roślinnej.
- student/ka posiadł/a umiejętność pracy w grupie.
|
W cyklu 2022/2023-Z:
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami i technikami inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej z wykorzystaniem metod środowiskowych, geobotanicznych, ekologicznych w skali lokalnej i regionalnej. Po ukończonym kursie:
- student/ka zna zagadnienia z biologicznych podstaw ochrony przyrody, posiada wiedzę na temat fizjografii terenu, inwentaryzacji i waloryzacji szaty roślinnej, inwentaryzacji świata zwierzęcego, praktycznych metod ochrony gatunków, zbiorowisk roślinnych i krajobrazów w oparciu o metody geobotaniczne i ekologiczne.
- student/ka potrafi dokonać waloryzacji obszarów proponowanych do objęcia ochroną w oparciu o metody kartografii geobotanicznej, rozpoznaje walory przyrodnicze flor i fitocenoz w oparciu o metody florystyczne i fitosocjologiczne, potrafi wykorzystać materiał źródłowy (publikacje, bazy danych: ATPOL, ATMOS, dane teledetekcyjne, GIS), potrafi określi wpływ warunków siedliskowych na kształtowanie się populacji gatunków roślinnych oraz na formowanie się zbiorowisk roślinnych, dostrzega powiązania wszystkich elementów krajobrazu i ich wpływ na funkcjonowanie szaty roślinnej.
- student/ka posiadł/a umiejętność pracy w grupie.
|
W cyklu 2025/2026-Z:
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami i technikami inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej z wykorzystaniem metod środowiskowych, geobotanicznych, ekologicznych w skali lokalnej i regionalnej. Po ukończonym kursie:
- student/ka zna zagadnienia z biologicznych podstaw ochrony przyrody, posiada wiedzę na temat fizjografii terenu, inwentaryzacji i waloryzacji szaty roślinnej, inwentaryzacji świata zwierzęcego, praktycznych metod ochrony gatunków, zbiorowisk roślinnych i krajobrazów w oparciu o metody geobotaniczne i ekologiczne.
- student/ka potrafi dokonać waloryzacji obszarów proponowanych do objęcia ochroną w oparciu o metody kartografii geobotanicznej, rozpoznaje walory przyrodnicze flor i fitocenoz w oparciu o metody florystyczne i fitosocjologiczne, potrafi wykorzystać materiał źródłowy (publikacje, bazy danych: ATPOL, ATMOS, dane teledetekcyjne, GIS), potrafi określi wpływ warunków siedliskowych na kształtowanie się populacji gatunków roślinnych oraz na formowanie się zbiorowisk roślinnych, dostrzega powiązania wszystkich elementów krajobrazu i ich wpływ na funkcjonowanie szaty roślinnej.
- student/ka posiadł/a umiejętność pracy w grupie.
|