Humanistyczne aspekty ochrony środowiska - przedmiot humanistyczny/społeczny do wyboru 1 OGWDZ-NI>PHS1A
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Podstawowym założeniem przedmiotu jest twierdzenie, że współczesna ochrona środowiska przyrodniczego jest nie tylko zagadnieniem naukowym i technicznym. Ochrona środowiska jest również palącym problemem natury politycznej, ekonomicznej, społecznej, medycznej, etycznej i filozoficznej, a ponadto przedmiotem poważnej refleksji teologicznej. Głównym celem przedmiotu jest wskazanie, że efektywne działania na rzecz ochrony środowiska wymagają zbudowania kultury proekologicznej, która z kolei wymaga kształtowania świadomości ekologicznej oraz przemyślenia filozoficznych i etycznych podstaw jej funkcjonowania. Istotne jest też pytanie o to, na ile pomocne w budowaniu kultury proekologicznej są wierzenia i religie, działalność literacka i sztuka, w tym sztuka masowa. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Podstawowym założeniem przedmiotu jest twierdzenie, że współczesna ochrona środowiska przyrodniczego jest nie tylko zagadnieniem naukowym i technicznym. Ochrona środowiska jest również palącym problemem natury politycznej, ekonomicznej, społecznej, medycznej, etycznej i filozoficznej, a ponadto przedmiotem poważnej refleksji teologicznej. Głównym celem przedmiotu jest wskazanie, że efektywne działania na rzecz ochrony środowiska wymagają zbudowania kultury proekologicznej, która z kolei wymaga kształtowania świadomości ekologicznej oraz przemyślenia filozoficznych i etycznych podstaw jej funkcjonowania. Istotne jest też pytanie o to, na ile pomocne w budowaniu kultury proekologicznej są wierzenia i religie, działalność literacka i sztuka, w tym sztuka masowa. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Podstawowym założeniem przedmiotu jest twierdzenie, że współczesna ochrona środowiska przyrodniczego jest nie tylko zagadnieniem naukowym i technicznym. Ochrona środowiska jest również palącym problemem natury politycznej, ekonomicznej, społecznej, medycznej, etycznej i filozoficznej, a ponadto przedmiotem poważnej refleksji teologicznej. Głównym celem przedmiotu jest wskazanie, że efektywne działania na rzecz ochrony środowiska wymagają zbudowania kultury proekologicznej, która z kolei wymaga kształtowania świadomości ekologicznej oraz przemyślenia filozoficznych i etycznych podstaw jej funkcjonowania. Istotne jest też pytanie o to, na ile pomocne w budowaniu kultury proekologicznej są wierzenia i religie, działalność literacka i sztuka, w tym sztuka masowa. |