Język obcy II MB-SI7O>JO-II
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy I, II, III, IV (język angielski na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 1995/1996-Z: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, English File Upper-intermediate third edition Student’s Book, OUP 2014.
- Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Jane Hudson, English File Upper-intermediate third edition workbook, OUP 2014.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 1999.
- Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2012.
- Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press 2003
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Umiejętności
Używa bogatego zasobu słownictwa umożliwiającego formułowanie pełnych wypowiedzi pisemnych i ustnych umożliwiających komunikację na poziomie B2 z osobą anglojęzyczną
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_U03, MBM1A_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:wypowiedź ustna na zajęciach
Umiejętności
Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów oraz materiały ze swojej dziedziny specjalizacyjnej
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach:ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego
Umiejętności
Pozyskuje informacje z anglojęzycznej literatury, baz danych i innych źródeł. Integruje uzyskane informacje, dokonuje ich streszczenia, interpretacji, a także wyciąga wnioski oraz formułuje i uzasadnia opinie
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach:ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego
Umiejętności
Opracowuje formalne wypowiedzi pisemne o profilu ogólnym (życiorys czy list motywacyjny) oraz specjalizacyjnym.
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_U04
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:praca pisemna
Umiejętności
Przygotowuje i przedstawia w języku angielskim krótką prezentację o profilu ogólnym oraz specjalizacyjnym
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_U05
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:wypowiedź ustna na zajęciach
Umiejętności
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_U06
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:praca w grupach na zajęciach
Kompetencje społeczne
Potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_K03
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:praca w grupach na zajęciach
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę stałego podnoszenia i doskonalenia znajomości języka obcego
Powiązane efekty kierunkowe:
MBM1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:praca w grupach na zajęciach