Historia wynalazku - przedmiot human./społ. 1 IS-ZW-SM3O>HWY-PHS1
Założeniem zajęć jest zapoznanie studentów z historią techniki i rozwiązań inżynierskich w szerokim zakresie tematycznym, prowadzących do przełomów gospodarczych (technologie przełomowe). Celem przedmiotu jest ukierunkowanie studentek i studentów na umiejętne wyciąganie wniosków, analityczne myślenie w kategoriach odkryć i innowacji oraz ukształtowanie świadomości odnośnie skutków działalności techniczno-inżynierskiej.
Założeniem zajęć jest zapoznanie studentów z historią techniki i rozwiązań inżynierskich w szerokim zakresie tematycznym, prowadzących do przełomów gospodarczych (technologie przełomowe). Celem przedmiotu jest ukierunkowanie studentek i studentów na umiejętne wyciąganie wniosków, analityczne myślenie w kategoriach odkryć i innowacji oraz ukształtowanie świadomości odnośnie skutków działalności techniczno-inżynierskiej.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę z historii i rozwoju techniki ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii środowiska; zna podstawowe wynalazki i odkrycia naukowe, które ukształtowały współczesną inżynierię środowiska.
Powiązane efekty kierunkowe:
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Sprawdziany pisemne w formie testów, warunkiem zaliczenia jest udzielenie każdorazowo poprawnej odpowiedzi na co najmniej 55% odpowiedzi.
Umiejętności
Potrafi dokonać krytycznej analizy możliwości poprawy funkcjonowania rozwiązań technicznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Przygotowanie prezentacji i referatu.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość wpływu wynalazków i odkryć naukowych na zmiany zachodzące w społeczeństwach.
Powiązane efekty kierunkowe:
IS2A_K04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Sprawdziany pisemne w formie testów, warunkiem zaliczenia jest udzielenie każdorazowo poprawnej odpowiedzi na co najmniej 55% odpowiedzi.
Ocena aktywności na zajęciach:Przygotowanie prezentacji i referatu.