Marketing IP-SI7O>MARKET
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Tematyka zajęć obejmuje podstawowe obszary zagadnień związanych z marketingiem i jego rolą we współczesnym przedsiębiorstwie. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z funkcjami marketingu, zarządzaniem promocją, ceną, dystrybucją, cyklem życia produktu, relacjami z klientem, marketingiem internetowym i specyfiką marketingu w małej firmie. Celem ćwiczeń jest rozwijanie umiejętności związanych z zarządzaniem narzędziami marketingowymi na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Studenci opracowują w trakcie ćwiczeń przykłady dotyczące ww. tematyki. |
W cyklu 2022/2023-L:
Tematyka zajęć obejmuje podstawowe obszary zagadnień związanych z marketingiem i jego rolą we współczesnym przedsiębiorstwie. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z funkcjami marketingu, zarządzaniem promocją, ceną, dystrybucją, cyklem życia produktu, relacjami z klientem, marketingiem internetowym i specyfiką marketingu w małej firmie. Celem ćwiczeń jest rozwijanie umiejętności związanych z zarządzaniem narzędziami marketingowymi na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Studenci opracowują w trakcie ćwiczeń przykłady dotyczące ww. tematyki. |
W cyklu 2023/2024-L:
Tematyka zajęć obejmuje podstawowe obszary zagadnień związanych z marketingiem i jego rolą we współczesnym przedsiębiorstwie. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z funkcjami marketingu, zarządzaniem promocją, ceną, dystrybucją, cyklem życia produktu, relacjami z klientem, marketingiem internetowym i specyfiką marketingu w małej firmie. Celem ćwiczeń jest rozwijanie umiejętności związanych z zarządzaniem narzędziami marketingowymi na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Studenci opracowują w trakcie ćwiczeń przykłady dotyczące ww. tematyki. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Kotler P.: Marketing: podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- Altkorn J.: Podstawy marketingu: praca zbiorowa, Instytut Marketingu, Kraków 2005
- Baruk A., Hys K., Dziadowski A.: Marketing dla inżynierów. PWE, Warszawa 2012
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosem W.: Marketing: punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000
- Frąckiewicz E.: Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę na temat podstawowych związków planowania produkcji z otoczeniem i rynkiem
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_W03
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Ma wiedzę niezbędną do rozumienia marketingowych uwarunkowań zarządzania produkcją.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_W13
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Umie scharakteryzować rynek produktu zgodnie z kryteriami segmentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U12
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Umiejętności
Ma umiejętność zarządzania narzędziami marketingu zgodnie z cyklem życia produktu.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U16
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Umiejętności
Potrafi zaprojektować podstawowe funkcje promocyjne dla produktu
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U12
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Umiejętności
Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych i internetowych dotyczących prezentowanej problematyki.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U01
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Kompetencje społeczne
Rozumie społeczne skutki oddziaływania marketingu
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_K02
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania