Język angielski I IP-SI7O>JANG-I
Revision of the material covered so far./ “I’m John. I’m a speedaholic” – reading. Driving – listening. Survival – speaking./ Feelings – vocabulary. “Lost in the jungle” – reading and speaking activities. Unreal conditionals – grammar./ Wish + would – grammar. Expressing feelings with verbs or “-ed”, “-ing” adjectives” – vocabulary and speaking activities. “Regrets, we’ve had a few (our love lives, health, childhoods...)” – reading and speaking activities./ Wish + past simple and past perfect – grammar, listening and speaking activities. Colloquial English – listening and speaking activities./ Music and emotions – speaking, reading and listening exercises. Gerunds and infinitives – grammar./ Progress Test nr 1./ Sleeping beauty – listening and speaking exercises. “Used to”, “be used to”, “get used to” – grammar. “Three things you (probably) didn’t know about sleep” – reading and speaking activities./ “The chef who cooks in the middle of the night” – listening and speaking activities. Sleep – vocabulary and speaking activities./ Past modals – grammar. “How men and women argue” – reading and speaking activities./ Arguments and discussions – listening and speaking activities. Verbs often confused – vocabulary. Verbs of senses – grammar./ Verbs of senses – listening and speaking. The body – vocabulary. “What every body is saying”? – reading./ Progress Test nr 2./ Evaluation.
W cyklu 2021/2022-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy I, II, III, IV (język angielski na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy I, II, III, IV (język angielski na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy I, II, III, IV (język angielski na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy I, II, III, IV (język angielski na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Umiejętności
Używa bogatego zasobu słownictwa umożliwiającego formułowanie pełnych wypowiedzi pisemnych i ustnych umożliwiających komunikację z osobą anglojęzyczną
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U07
Metody weryfikacji:
Egzamin
Kolokwium
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:praca pisemna
Umiejętności
Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów oraz materiały ze swojej dziedziny specjalizacyjnej
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U07
Metody weryfikacji:
Egzamin
Kolokwium
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Umiejętności
Pozyskuje informacje z anglojęzycznej literatury, baz danych i innych źródeł. Integruje uzyskane informacje, dokonuje ich streszczenia, interpretacji, a także wyciąga wnioski oraz formułuje i uzasadnia opinie
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Umiejętności
Opracowuje formalne wypowiedzi pisemne o profilu ogólnym (życiorys czy list motywacyjny) oraz specjalizacyjnym.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U04
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania:praca pisemna
Umiejętności
Przygotowuje i przedstawia w języku angielskim krótką prezentację o profilu ogólnym oraz specjalizacyjnym
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_U05
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Kompetencje społeczne
Współpracuje w grupie, przyjmując w niej różne role
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_K04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:praca w grupach na lektoracie
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę stałego podnoszenia i doskonalenia znajomości języka obcego
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:praca w grupach na lektoracie
Kompetencje społeczne
Przejawia tolerancję w stosunku do odmiennych kultur
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP1A_K07
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:praca w grupach na lektoracie
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze).
Zaliczenia poprawkowe - wymagania jak wyżej.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki, English File Upper-intermediate fourth edition Student’s Book, OUP 2020.
2. Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki with Jane Hudson, English File Upper-intermediate fourth edition workbook, OUP 2020.
Literatura uzupełniająca:
1. Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 2017.
2. Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2019.
3. Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press 2003
4. https://elt.oup.com/teachersclub/?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub