Zarządzanie projektami innowacyjnymi II IP-II-SM3O>ZPI-II
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem projektami innowacyjnymi oraz metodami oceny i wyboru optymalnych wariantów rozwiązań. Zajęcia wykładowe dotyczyć będą podziału kryteriów ze względu na rodzaj oceny i rodzaj informacji oraz ze względu na procesy wytwarzania i procesy eksploatacji. Prezentowane będą różne metody oceny wielokryterialnej wariantów oraz możliwości wykorzystania teorii zbiorów rozmytych w zrządzaniu projektami. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami innowacyjnymi, definiowania celu badań, analizy problemu, dobierania odpowiednich kryteriów o różnym stopniu ważności oraz ocenie projektów przy uwzględnieniu wielu kryteriów. |
W cyklu 2022/2023-L:
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem projektami innowacyjnymi oraz metodami oceny i wyboru optymalnych wariantów rozwiązań. Zajęcia wykładowe dotyczyć będą podziału kryteriów ze względu na rodzaj oceny i rodzaj informacji oraz ze względu na procesy wytwarzania i procesy eksploatacji. Prezentowane będą różne metody oceny wielokryterialnej wariantów oraz możliwości wykorzystania teorii zbiorów rozmytych w zrządzaniu projektami. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami innowacyjnymi, definiowania celu badań, analizy problemu, dobierania odpowiednich kryteriów o różnym stopniu ważności oraz ocenie projektów przy uwzględnieniu wielu kryteriów. |
W cyklu 2024/2025-L:
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem projektami innowacyjnymi oraz metodami oceny i wyboru optymalnych wariantów rozwiązań. Zajęcia wykładowe dotyczyć będą podziału kryteriów ze względu na rodzaj oceny i rodzaj informacji oraz ze względu na procesy wytwarzania i procesy eksploatacji. Prezentowane będą różne metody oceny wielokryterialnej wariantów oraz możliwości wykorzystania teorii zbiorów rozmytych w zrządzaniu projektami. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami innowacyjnymi, definiowania celu badań, analizy problemu, dobierania odpowiednich kryteriów o różnym stopniu ważności oraz ocenie projektów przy uwzględnieniu wielu kryteriów. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Knosala R., Boratyńska-Sala A. Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A.: Zarządzanie innowacjami. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014
- Maciąg A., Pietroń R., Kukla S.: Prognozowanie i symulacja w przedsiębiorstwie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013
- Płonka S., Ogiński L.: Podstawy eksperymentalnej optymalizacji parametrycznej. Wydawnictwo Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku – Białej, Bielsko – Biała 2004
- Wirkus M., Roszkowski H., Dostatni E., Gierulski W.: Zarządzanie projektem. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Chojcan J., Łęski J.: Zbiory rozmyte i ich zastosowania. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001
- Knosala R.: Inżynieria produkcji. Kompendium wiedzy. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017
- Knosala R.: Zastosowanie metod sztucznej inteligencji w inżynierii produkcji. WNT, Warszawa 2002
- Łachwa A.: Rozmyty świat zbiorów, liczb, relacji, faktów, reguł i decyzji. Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2001
- Płonka S.: Metody oceny i wyboru optymalnej struktury procesu technologicznego. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej Filii w Bielsku-Białej, Bielsko – Biała 1998