Zarządzanie projektami innowacyjnymi II IP-II-SM3O>ZPI-II
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem projektami innowacyjnymi oraz metodami oceny i wyboru optymalnych wariantów rozwiązań. Zajęcia wykładowe dotyczyć będą podziału kryteriów ze względu na rodzaj oceny i rodzaj informacji oraz ze względu na procesy wytwarzania i procesy eksploatacji. Prezentowane będą różne metody oceny wielokryterialnej wariantów oraz możliwości wykorzystania teorii zbiorów rozmytych w zrządzaniu projektami. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami innowacyjnymi, definiowania celu badań, analizy problemu, dobierania odpowiednich kryteriów o różnym stopniu ważności oraz ocenie projektów przy uwzględnieniu wielu kryteriów. |
W cyklu 2022/2023-L:
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem projektami innowacyjnymi oraz metodami oceny i wyboru optymalnych wariantów rozwiązań. Zajęcia wykładowe dotyczyć będą podziału kryteriów ze względu na rodzaj oceny i rodzaj informacji oraz ze względu na procesy wytwarzania i procesy eksploatacji. Prezentowane będą różne metody oceny wielokryterialnej wariantów oraz możliwości wykorzystania teorii zbiorów rozmytych w zrządzaniu projektami. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami innowacyjnymi, definiowania celu badań, analizy problemu, dobierania odpowiednich kryteriów o różnym stopniu ważności oraz ocenie projektów przy uwzględnieniu wielu kryteriów. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Knosala R., Boratyńska-Sala A. Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A.: Zarządzanie innowacjami. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014
- Maciąg A., Pietroń R., Kukla S.: Prognozowanie i symulacja w przedsiębiorstwie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013
- Płonka S., Ogiński L.: Podstawy eksperymentalnej optymalizacji parametrycznej. Wydawnictwo Akademii Techniczno – Humanistycznej w Bielsku – Białej, Bielsko – Biała 2004
- Wirkus M., Roszkowski H., Dostatni E., Gierulski W.: Zarządzanie projektem. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Chojcan J., Łęski J.: Zbiory rozmyte i ich zastosowania. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001
- Knosala R.: Inżynieria produkcji. Kompendium wiedzy. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017
- Knosala R.: Zastosowanie metod sztucznej inteligencji w inżynierii produkcji. WNT, Warszawa 2002
- Łachwa A.: Rozmyty świat zbiorów, liczb, relacji, faktów, reguł i decyzji. Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2001
- Płonka S.: Metody oceny i wyboru optymalnej struktury procesu technologicznego. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej Filii w Bielsku-Białej, Bielsko – Biała 1998
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania projektami innowacyjnymi oraz metod oceny wielokryterialnej wariantów rozwiązań.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP2A_W02, ZIP2A_W04, ZIP2A_W05, ZIP2A_W11
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Potrafi wykorzystać wybrane narzędzia/systemy informatyczne w zakresie wspomagania podejmowania decyzji przy projektowaniu systemów produkcyjnych i wyborze optymalnych wariantów rozwiązań.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP2A_U08, ZIP2A_U11, ZIP2A_U23
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Umiejętności
Potrafi stosować innowacyjne rozwiązania przy doskonaleniu systemów produkcyjnych oraz oceniać je biorąc pod uwagę wiele kryteriów o różnym stopniu ważności.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP2A_U10, ZIP2A_U11, ZIP2A_U12, ZIP2A_U20
Metody weryfikacji:
Weryfikacja na podstawie sprawozdania
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w zespole i przyjmować rolę eksperta z wybranej dziedziny pracując nad wspólnymi projektami.
Powiązane efekty kierunkowe:
ZIP2A_K03, ZIP2A_K04, ZIP2A_K05, ZIP2A_K07
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Weryfikacja na podstawie sprawozdania