Seminarium dyplomowe I IP-II-SM3O>SD-I
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z wymaganiami redakcyjnymi pracy dyplomowej oraz przedstawieniem podstawowych zasad obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Tematyka zajęć związana jest z tematyką opracowywanych przez studentów prac dyplomowych (związanych ze specjalnością i wcześniej obraną przez studentów specjalizacją).
Celem przedmiotu jest określenie tematu i sprecyzowanie treści pracy. Wyegzekwowanie od studentów rozpoczęcia opracowywania prac dyplomowych oraz nabycie przez studentów umiejętności redagowania tekstów technicznych z zakresu literatury przedstawiających wybrane zagadnienia z tematyki pracy dyplomowej. Zajęcia mają również na celu przygotowanie studentów do opracowania części praktycznej pracy związanej z rozwiązaniem problemu produkcyjnego z pełna analizą ekonomiczną przedsięwzięcia.
W cyklu 2021/2022-Z:
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z wymaganiami redakcyjnymi pracy dyplomowej oraz przedstawieniem podstawowych zasad obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Tematyka zajęć związana jest z tematyką opracowywanych przez studentów prac dyplomowych (związanych ze specjalnością i wcześniej obraną przez studentów specjalizacją). |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Zaliczenie przedmiotu wynika z: wydania tematu pracy dyplomowej, zatwierdzenia tematu, pozytywnej oceny prezentacji wizji pracy dyplomowej (prezentacji zagadnień związanych z tematyką pracy dyplomowej), udokumentowanego zaawansowania pracy dyplomowej co najmniej w 25%, aktywność i obecność na zajęciach.
Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią z ocen zaawansowania pracy, wykonanej prezentacji oraz aktywności na zajęciach.
Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. | W cyklu 2024/2025-Z: Zaliczenie przedmiotu wynika z: wydania tematu pracy dyplomowej, zatwierdzenia tematu, pozytywnej oceny prezentacji wizji pracy dyplomowej (prezentacji zagadnień związanych z tematyką pracy dyplomowej), udokumentowanego zaawansowania pracy dyplomowej co najmniej w 25%, aktywność i obecność na zajęciach.
Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią z ocen zaawansowania pracy, wykonanej prezentacji oraz aktywności na zajęciach.
Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
<b>Wymagania wstępne</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest uzyskanie odpowiedniej liczby punktów ECTS zgodnie z regulaminem studiów. | W cyklu 2024/2025-Z: Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest uzyskanie odpowiedniej liczby punktów ECTS zgodnie z regulaminem studiów.
|
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: 1. Polański Z. Metodyka badań doświadczalnych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków 1981.
2. Górecka R. Teoria i technika eksperymentu. Pomoc dydaktyczna, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Kraków 1998.
3. Kukiełka L. Podstawy badań inżynierskich, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2000.
4. Matuszek J.: Inżynieria produkcji. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej filii w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 2000.
5. Seria wydawnicza podręczników akademickich dla kierunku „Zarządzanie i inżynieria produkcji”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011-2014. | W cyklu 2024/2025-Z: 1. Knosla R. (red.): Inżynieria produkcji. Kompendium wiedzy. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2017.
2. Polański Z. Metodyka badań doświadczalnych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków 1981.
3. Górecka R. Teoria i technika eksperymentu. Pomoc dydaktyczna, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Kraków 1998.
4. Kukiełka L. Podstawy badań inżynierskich, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2000. |
<b>Literatura uzupełniająca</b>
W cyklu 2022/2023-Z: 1. Durlik I.: Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów. 1 i 2. Placet, Warszawa 2004-2005.
2. Muhlemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G.: Zarządzanie: produkcja i usługi. PWN, Warszawa 2001.
3. Brandt S. Metody statystyczne i obliczeniowe analizy danych, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa 1976.
4. Jaworski J., Morawski R., Olędzki J. Wstęp do metrologii i techniki eksperymentu, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, Warszawa 1992.
5. Oktaba W. Elementy statystyki matematycznej i metodyka doświadczalnictwa, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa 1980. | W cyklu 2024/2025-Z: 1. Durlik I.: Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów. Cz.1 i 2. Placet, Warszawa 2004-2005.
2. Muhlemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G.: Zarządzanie: produkcja i usługi. PWN, Warszawa 2001.
3. Brandt S. Metody statystyczne i obliczeniowe analizy danych, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa 1976.
4. Jaworski J., Morawski R., Olędzki J. Wstęp do metrologii i techniki eksperymentu, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, Warszawa 1992.
5. Oktaba W. Elementy statystyki matematycznej i metodyka doświadczalnictwa, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa 1980. |
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
ZDM.15_W01 Student posiada wiedzę w zakresie spektrum dyscyplin inżynierskich powiązanych z zarządzaniem i inżynierią produkcji, w tym między innymi z podstaw technologii maszyn, materiałoznawstwa, automatyki, metrologii, projektowania procesów produkcyjnych, ergonomii i ochrony pracy, innowacyjności oraz przed-się-biorczości.
ZDM.15_W02 Student zna podstawowe metody i techniki badań doświadczalnych oraz metody kształtowania i optymalizacji systemów i procesów produkcyjnych z zakresu zarządzania i inżynierii produkcji, w tym umie poszukiwać źródła literaturowe i internetowe oraz zna podstawowe zasady redakcji projektów inżynierskich.
ZDM.15_U01 Student potrafi korzystać ze źródeł literaturowych i internetowych, w tym potrafi zaprojektować dokumentację związaną z racjonalizacją procesu produkcyjnego oraz zredagować teksty noszące znamiona tekstów naukowych z zakresu zarządzania i inżynierii produkcji.
ZDM.15_U02 Student umie przeprowadzić analizę oraz zastosować metody i techniki kształtowania systemów produkcyjnych.
ZDM.15_K01 Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów opracowanego projektu, potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołem.