Projektowanie i analiza użyteczności interfejsów użytkownika I-TT-SM3O>PiAUIU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zasadami związanymi z technologiami tworzenia użytecznych i dostępnych interfejsów użytkownika z użyciem wybranych środowisk programistycznych i programów wspomagających. Przedstawione zostaną metodyki oceny interfejsów oraz projektowania komunikacji i interakcji człowiek-komputer zgodnie z zasadami user experience. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zasadami związanymi z technologiami tworzenia użytecznych i dostępnych interfejsów użytkownika z użyciem wybranych środowisk programistycznych i programów wspomagających. Przedstawione zostaną metodyki oceny interfejsów oraz projektowania komunikacji i interakcji człowiek-komputer zgodnie z zasadami user experience. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zasadami związanymi z technologiami tworzenia użytecznych i dostępnych interfejsów użytkownika z użyciem wybranych środowisk programistycznych i programów wspomagających. Przedstawione zostaną metodyki oceny interfejsów oraz projektowania komunikacji i interakcji człowiek-komputer zgodnie z zasadami user experience. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zasadami związanymi z technologiami tworzenia użytecznych i dostępnych interfejsów użytkownika z użyciem wybranych środowisk programistycznych i programów wspomagających. Przedstawione zostaną metodyki oceny interfejsów oraz projektowania komunikacji i interakcji człowiek-komputer zgodnie z zasadami user experience. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Projektowanie witryn internetowych User eXperience, Jesmond Allen, James Chudley, Helion, ISBN: 978-83-246-6349-1;
- Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych, Jakob Nielsen, Helion, ISBN: 83-7197-928-2;
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Killer UX Design, Jodie Moule, SitePoint Pty. Ltd., ISBN:978-0-9871530-9-8;
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
orientuje się w obecnym stanie i najnowszych trendach rozwojowych informatyki; potrafi się posługiwać technikami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym w zastosowaniu do inżynierii oprogramowania
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_W08
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Wiedza
Zna i rozumie procesy projektowania i obsługi systemów informatycznych, a także metody i techniki stosowane w projektowaniu i obsłudze, w tym metody sztucznej inteligencji, grafiki i komunikacji człowiek-komputer, systemów wbudowanych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_W18
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Posiada umiejętność pracy indywidualnie i w zespole, potrafi kierować małym zespołem, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_U02
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Umie zbudować aplikację o danym zastosowaniu, również multimedialną, wybierając i stosując właściwą metodę i narzędzia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_U16
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
Ma świadomość cywilizacyjnych implikacji postępu naukowo-technicznego i związanej z nim działalności inżyniera-informatyka, oraz ich wpływu na warunki życia społeczeństw i środowisko naturalne.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_K02
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu