Język angielski I-SM3O>JA
Szczegółowe treści kształcenia
Rescue. Interviewing. Incident report. Cohesion. Safety equipment; telecoms./ Transmission. Describing a system. Specification chart. Relative pronouns. Telecoms; satellites./ Operation. Instructions. Operating manual. Present simple; imperative. Instruction verbs; marine; mechanics./ Future shapes. Degrees of certainty. Prediction report. Will for predictions. Plastics applications./ Solid shapes. Describing a process. Process description. Present simple passive. Process verbs./ Hollow shapes. Describing a process. Lecture / talk. Phrases to refer to a visual. Process verbs; related nouns; gerunds./ Conditions. Unreal conditions. Presentation; technical news feature. Present perfect v past simple. First and second conditional. Aerospace; mechanics./ Sequence (1). Sequence of events. How it works. Time clauses. Spacecraft system./ Sequence (2). Sequence of events. How it works. Sequence markers. / Progress test ./ Evaluation.
W cyklu 2021/2022-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy (język angielski na poziomie B2+ według EuropejskiegoSystemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych powyżej poziomu B2 w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy (język angielski na poziomie B2+ według EuropejskiegoSystemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych powyżej poziomu B2 w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy (język angielski na poziomie B2+ według EuropejskiegoSystemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych powyżej poziomu B2 w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język obcy (język angielski na poziomie B2+ według EuropejskiegoSystemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych powyżej poziomu B2 w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Ocena końcowa jest ustalana na podstawie oceny z zaliczenia, oceny aktywności na zajęciach oraz oceny pracy pisemnej lub prezentacji.
| W cyklu 2024/2025-Z: Ocena końcowa jest ustalana na podstawie oceny z zaliczenia, oceny aktywności na zajęciach oraz oceny pracy pisemnej lub prezentacji.
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdanie prezentacji ustnej oraz pracy pisemnej w semestrze oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). |
<b>Wymagania wstępne</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
| W cyklu 2024/2025-Z: Semestr 1: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z: Materiały własne - ONENOTE, artykuły, filmy z Internetu (Lessons Worth Sharing | TED-Ed)
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z: 1.Technical English 4, David Bonamy, Pearson Longman 2021.
2. English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press 2018.
|
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Zakładane efekty uczenia się dla modułu zajęć
Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów:
WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI
IZM.01_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
IZM.01_U02 Posiada umiejętność pracy indywidualnie i w zespole, potrafi kierować małym zespołem, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
IZM.01_U03 Umie przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczącą realizacji zadania projektowego i poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
IZM.01_U04 Potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej i wygłoszenia krótkiej prezentacji na temat realizacji zadania projektowego (umiejętności zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
IZM.01_K01 Potrafi pracować w zespole w roli osoby inspirującej, lidera grupy lub członka grupy.
IZM.01_K02 Rozumie potrzebę stałego podnoszenia i doskonalenia znajomości języka obcego
IZM.01_ K03 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, ochrony własności intelektualnej oraz poszanowania różnorodności poglądów
i kultur.
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdanie jednego kolokwium w semestrze
oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze).
Zaliczenia poprawkowe – wymagania jak wyżej
Ocena końcowa jest ustalana na podstawie oceny z zaliczenia, oceny aktywności na zajęciach oraz oceny pracy pisemnej lub prezentacji.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Technical English 3, David Bonamy, Pearson Longman 2021.
Literatura uzupełniająca:
1. Cambridge English for Engineering, Mark Ibbotson, Cambridge University Press 2009.
2. Professional English in Use, Engineering, Mark Ibbotson, Cambridge University Press, 2009.
3. English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press 2018.