Komunikacja społeczna i aktywizacja zawodowa I-SI7O>KSiAZ
1. Podstawowe pojęcia związane z komunikacją społeczną.
2. Modele i poziomy komunikacji.
3. Komunikacja werbalna i niewerbalna,
4. Procesy poznawcze człowieka.
5. Komunikacja w grupie.
6. Przemówienia publiczne.
7. Proces rekrutacji i selekcji.
8. Kwalifikacje zawodowe.
9. Podstawy prawne nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy.
W cyklu 2021/2022-Z:
Założenia: Przedmiot wprowadza podstawowe wiadomości z zakresu skutecznej autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, reguł przygotowania prezentacji multimedialnej a także najważniejsze informacje na temat sposobów rozwiązywania konfliktów, negocjacji i technik negocjacyjnych niezbędnych dla pracowników współczesnych przedsiębiorstw. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Założenia: Przedmiot wprowadza podstawowe wiadomości z zakresu skutecznej autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, reguł przygotowania prezentacji multimedialnej a także najważniejsze informacje na temat sposobów rozwiązywania konfliktów, negocjacji i technik negocjacyjnych niezbędnych dla pracowników współczesnych przedsiębiorstw. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Założenia: Przedmiot wprowadza podstawowe wiadomości z zakresu skutecznej autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, reguł przygotowania prezentacji multimedialnej a także najważniejsze informacje na temat sposobów rozwiązywania konfliktów, negocjacji i technik negocjacyjnych niezbędnych dla pracowników współczesnych przedsiębiorstw. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Założenia: Przedmiot wprowadza podstawowe wiadomości z zakresu skutecznej autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, reguł przygotowania prezentacji multimedialnej a także najważniejsze informacje na temat sposobów rozwiązywania konfliktów, negocjacji i technik negocjacyjnych niezbędnych dla pracowników współczesnych przedsiębiorstw. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Komunikacja między ludźmi : motywacja, wiedza i umiejętności / S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge; red. nauk. Urszula Jakubowska ; przekł. [z jęz. ang.]. - Warszawa : Wydaw. Nauk. PWN, 2007.
- Podstawy komunikacji w negocjacjach i relacjach interpersonalnych / Czesław Szwed. - Gliwice : Wydaw. Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, 2000
- Gra w manipulacje: wywieranie wpływu dla uczciwych / Robert-Vincent Joule, Jean-Leon Beauvois ; przekł. [z jęz. fr.]. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006.
- Sztuka negocjacji : jak prowadzić rozmowy ważne, trudne i decydujące / Kerry Patterson [i in.] ; przeł. z ang. - Warszawa : Dom Wydaw. Bellona, 2005
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Komunikacja między ludźmi : motywacja, wiedza i umiejętności / S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge; red. nauk. Urszula Jakubowska ; przekł. [z jęz. ang.]. - Warszawa : Wydaw. Nauk. PWN, 2007.
- Podstawy komunikacji w negocjacjach i relacjach interpersonalnych / Czesław Szwed. - Gliwice : Wydaw. Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, 2000
- Gra w manipulacje: wywieranie wpływu dla uczciwych / Robert-Vincent Joule, Jean-Leon Beauvois ; przekł. [z jęz. fr.]. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006.
- Sztuka negocjacji : jak prowadzić rozmowy ważne, trudne i decydujące / Kerry Patterson [i in.] ; przeł. z ang. - Warszawa : Dom Wydaw. Bellona, 2005
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
IZI.07_W01 Posiada wiedzę na temat podstawowych zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej, zakłóceń w komunikacji, stylów komunikowania, aktywnego słuchania oraz metod wywierania wpływu. IF1A_W20
IZI.07_W02 Posiada wiedzę na temat: procesu rekrutacji i selekcji pracowników, analizy kwalifikacji oraz podstaw prawnych nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy. IF1A_W20
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładów wynika z pozytywnej oceny z kolokwiów.
Oceną końcową będzie ocena z wykładu.
Literatura
Wykaz literatury podstawowej:
1. Nęcki Z.: Komunikacja międzyludzka. ANTYKWA, Kraków 2000.
2. Rzepka B.: Efektywna komunikacja w zespole. Warszawa 2012.
3. Francuz P.: Komunikacja wizualna. Warszawa 2012.
4. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja wiedza i umiejętności. PWN, Warszawa 2008.
Wykaz literatury uzupełniającej:
1. Tienne K.: Komunikacja elektroniczna. Kluwer, Warszawa 2009.
2. Kodeks pracy.