Język angielski III I-SI7O>JA-III
Revision of the material covered so far./ Colloquial English – listening and speaking activities./ “How not to get robbed in the street” – reading and listening activities. Vocabulary – crime and punishment. Have sth done – grammar./ Passive – grammar. “Crime online” – reading and speaking activities./ Breaking news – speaking and listening activities. Reporting verbs – grammar./ “The media” – reading and vocabulary activities. Speaking and listening activities./ Progress Test nr 1./ “The Speed of News” video – listening and speaking activities. “Who murdered Jill Dando?” – reading./ “Four of the most misleading adverts of all time” – reading and vocabulary activities. Advertisements – listening and speaking activities./ Clauses of contrast and purpose – grammar. “Would you pass the bagel test?” – reading and listening activities. Business – vocabulary./ “The truth” – song listening. “Tokyo” – reading and speaking activities./ Prefixes and suffixes – vocabulary. Travel – listening and speaking activities./ Uncountable and plural nouns – grammar. Colloquial English – listening and speaking activities./ Progress Test nr 2./ Evaluation.
Godziny kontaktowe: uczestnictwo w zajęciach 30
Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć 5
Praca własna studenta - przygotowanie do kolokwiów 2,5
Praca własna studenta - przygotowanie prezentacji i prac pisemnych 2,5
Suma godzin 40
W cyklu 2021/2022-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim |
W cyklu 2022/2023-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim |
W cyklu 2023/2024-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim |
W cyklu 2024/2025-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: forma i kryteria zaliczenia (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.), w tym zasady zaliczeń poprawkowych, a także warunki dopuszczenia do egzaminu: Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; Zaliczenia poprawkowe -wymagania jak wyżej. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu w semestrze 6 jest uzyskanie zaliczenia z tego semestru. Opis sposobu ustalania oceny końcowej z przedmiotu: Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Skala ocen na egzaminie : Łączna ilość punktów (egzamin pisemny i ustny) Ocena 82-90 bardzo dobry 77-81 dobry plus 71-76 dobry 61-70 dostateczny plus 46-60 dostateczny
| W cyklu 2023/2024-Z: (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.) Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; w semestrze 6. dodatkowo prezentacja ustna do zaliczenia) oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). Zaliczenia poprawkowe -wymagania jak wyżej. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z semestru 6. Wymagania egzaminacyjne zgodne z treściami programowymi Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Skala ocen na egzaminie : Łączna ilość punktów (egzamin pisemny i ustny) Ocena 82-90 bardzo dobry 77-81 dobry plus 71-76 dobry 61-70 dostateczny plus 46-60 dostateczny Ocena z egzaminu jest ocena końcową.
| W cyklu 2024/2025-Z: Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; w semestrze 6 prezentacja ustna do zaliczenia) oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze).
Zaliczenia poprawkowe - wymagania jak wyżej.
|
<b>Wymagania wstępne</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 4
| W cyklu 2023/2024-Z: Zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 5
| W cyklu 2024/2025-Z: Semestr 3: znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1 (test kompetencji)
Semestr 4: zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 3
Semestr 5: zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 4
Semestr 6: zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 5
|
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2023/2024-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z: 1. Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert, Kate Chomacki ‘English File’ Upper-intermediate 4th edition Student’s Book, OUP 2020.
2. Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert, Kate Chomacki, Jane Hudson, ‘English File’ Upper-intermediate 4th edition workbook, OUP 2020.
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2023/2024-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z: 1. English File Online Practice – interaktywna platforma online
2. Michael Swan ‘Practical English Usage’, 4th edition, OUP
|
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Zakładane efekty uczenia się dla modułu zajęć
Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów:
WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI
IDI.03_U01 Posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów.
IDI.03_U02 Pozyskuje informacje z anglojęzycznej literatury, baz danych i innych źródeł. Integruje uzyskane informacje, dokonuje ich streszczenia, interpretacji, a także wyciąga wnioski oraz formułuje i uzasadnia opinie
IDI.03_U03 Potrafi opracować formalne wypowiedzi pisemne o profilu ogólnym (życiorys czy list motywacyjny) oraz specjalizacyjnym.
IDI.03_U04 Potrafi przygotować i przedstawić w języku angielskim krótką prezentację o profilu ogólnym oraz specjalizacyjnym
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
,IDI.03_K01 Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
IDI.03_K02 Rozumie potrzebę stałego podnoszenia i doskonalenia znajomości języka obcego
IDI.03_K03 Przejawia poszanowanie dla różnorodności poglądów i kultur
Kryteria oceniania
Forma i kryteria zaliczenia, w tym zasady zaliczeń poprawkowych:
Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w semestrze oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). Zaliczenia poprawkowe -wymagania jak wyżej.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, English File Upper-intermediate third edition Student’s Book, OUP 2014.
2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Jane Hudson, English File Upper-intermediate third edition workbook, OUP 2014.
Literatura uzupełniająca:
1. Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 1999.
2. Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2012.
3. Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press 2003