Język angielski I I-SI7O>JA-I
Introduction to the course and assessment criteria. Communicative activities./ “Questions and Answers” – revision of question formation. “Extreme interviews” – reading, listening and speaking activities./ “Do you believe in it?” – reading, listening and speaking activities. Auxiliary verbs – grammar./ “What your signature says about you” – listening and speaking activities. Compound adjectives – vocabulary./ Colloquial English – listening and speaking activities. Illnesses and injuries – vocabulary./ Present Perfect Simple and Continuous – grammar. “Confessions of a cyberchondriac” – reading and vocabulary activities./ Cyberchondria – listening and speaking activities. “Trading ages” – reading. Clothes and fashion – vocabulary./ Progress Test nr 1./ Ages and stereotypes – speaking. Air travel – listening, vocabulary, and reading activities. Narrative tenses – grammar./ Narrative tenses storytelling – speaking activities. Adverbs and adverbial phrases – grammar and vocabulary. “Lazy Susan” – reading and listening activities./ Reading habits – speaking. Colloquial English – listening and speaking activities. “How eco-guilty are you” – reading./ Future perfect and future continuous – grammar. “Don’t know what to say? Talk about the weather!” – reading, vocabulary, listening and speaking activities./ “Are you a risk taker?” – listening and speaking activities. Conditionals and future time clauses – grammar. Expressions with “take” – vocabulary./ Progress Test nr 2./ Evaluation.
Forma aktywności Liczba godzin
Godziny kontaktowe: uczestnictwo w zajęciach (wykłady + inne formy zajęć) 30
Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć 5
Praca własna studenta - przygotowanie do kolokwiów 2,5
Praca własna studenta - przygotowanie prezentacji i prac pisemnych 2,5
Suma godzin 40
W cyklu 2021/2022-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV (na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: forma i kryteria zaliczenia (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.), w tym zasady zaliczeń poprawkowych:
Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w semestrze).
Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Skala ocen na egzaminie :
Łączna ilość punktów
(egzamin pisemny i ustny)
Ocena
82-90
bardzo dobry
77-81
dobry plus
71-76
dobry
61-70
dostateczny plus
46-60
dostateczny
| W cyklu 2021/2022-Z: forma i kryteria zaliczenia (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.), w tym zasady zaliczeń poprawkowych:
Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w semestrze).
Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Skala ocen na egzaminie :
Łączna ilość punktów
(egzamin pisemny i ustny)
Ocena
82-90
bardzo dobry
77-81
dobry plus
71-76
dobry
61-70
dostateczny plus
46-60
dostateczny
| W cyklu 2024/2025-Z: (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.) Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; w semestrze 6. dodatkowo prezentacja ustna do zaliczenia) oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). Zaliczenia poprawkowe -wymagania jak wyżej. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z semestru 6. Wymagania egzaminacyjne zgodne z treściami programowymi Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Skala ocen na egzaminie : Łączna ilość punktów (egzamin pisemny i ustny) Ocena 82-90 bardzo dobry 77-81 dobry plus 71-76 dobry 61-70 dostateczny plus 46-60 dostateczny Ocena z egzaminu jest ocena końcową.
|
<b>Wymagania wstępne</b>
W cyklu 2022/2023-Z: znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1 (test kompetencji)
| W cyklu 2021/2022-Z: znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1 (test kompetencji)
| W cyklu 2024/2025-Z: Zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 5
|
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2021/2022-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z:
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2021/2022-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z:
|
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Zakładane efekty uczenia się dla modułu zajęć
Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów (odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się):
- WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI
IDI.01_U01, IDI.02_U01, IDI.03_U01, IDI.04_U01 Posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów.
IDI.01_U02, IDI.02_U02, IDI.03_U02, IDI.04_U02 Pozyskuje informacje z anglojęzycznej literatury, baz danych i innych źródeł. Integruje uzyskane informacje, dokonuje ich streszczenia, interpretacji, a także wyciąga wnioski oraz formułuje i uzasadnia opinie
IDI.01_U03, IDI.02_U03, IDI.03_U03, IDI.04_U03 Potrafi opracować formalne wypowiedzi pisemne o profilu ogólnym (życiorys czy list motywacyjny) oraz specjalizacyjnym.
IDI.01_U04, IDI.02_U04, IDI.03_U04, IDI.04_U04 Potrafi przygotować i przedstawić w języku angielskim krótką prezentację o profilu ogólnym oraz specjalizacyjnym
- KOMPETENCJE SPOŁECZNE
IDI.01_K01, IDI.02_K01, IDI.03_K01, IDI.04_K01 Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
IDI.01_K02, IDI.02_K02, IDI.03_K02, IDI.04_K02 Rozumie potrzebę stałego podnoszenia i doskonalenia znajomości języka obcego
IDI.01_K03, IDI.02_K03, IDI.03_K03, IDI.04_K03 Przejawia poszanowanie dla różnorodności poglądów i kultur
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w semestrze; oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze).
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki, English File Upper-intermediate fourth edition Student’s Book, OUP 2020.
2. Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki with Jane Hudson, English File Upper-intermediate fourth edition workbook, OUP 2020.
Literatura uzupełniająca:
1. Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 2017.
2. Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2019.
3. Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press 2003
4. https://elt.oup.com/teachersclub/?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub