Analiza matematyczna II I-SI7O>AM-II
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Wykłady: Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z dalszymi pojęciami analizy matematycznej (szeregi, pochodne cząstkowe, całka funkcji dwóch i trzech zmiennych, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. |
W cyklu 2022/2023-L:
Wykłady: Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z dalszymi pojęciami analizy matematycznej (szeregi, pochodne cząstkowe, całka funkcji dwóch i trzech zmiennych, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. |
W cyklu 2023/2024-L:
Wykłady: Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z dalszymi pojęciami analizy matematycznej (szeregi, pochodne cząstkowe, całka funkcji dwóch i trzech zmiennych, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna I1. Definicje, twierdzenia, wzory. Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2009.
- Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna I1. Przykłady i zadania. Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2007.
- Gewert, Z. Skoczylas, Równania różniczkowe zwyczajne. Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2006.
- Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa 1996.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Mączyński, J. Muszyński, T. Traczyk, W. Żakowski, Matematyka, podręcznik podstawowy dla WST, PWN, Warszawa 1983.
- Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna I1. Kolokwia i egzaminy. Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2007
- McQuarrie, Matematyka dla przyrodników i inżynierów, PWN, Warszawa 2005.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu analizy matematycznej II, w szczególności:
-szeregów liczbowych i funkcyjnych,
-rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych i jego zastosowań,
-rachunku całkowego funkcji dwóch zmiennych i jego zastosowań.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu analizy matematycznej II, w szczególności:
-szeregów liczbowych i funkcyjnych,
-rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych i jego zastosowań,
-rachunku całkowego funkcji dwóch zmiennych i jego zastosowań.
Wiedza
Ma podstawową wiedzę z zakresu równań różniczkowych zwyczajnych
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:Ma podstawową wiedzę z zakresu równań różniczkowych zwyczajnych
Umiejętności
Umie badać zbieżność szeregów liczbowych i wykorzystywać szeregi Taylora da zagadnień aproksymacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U09, IF1A_U12
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Umie badać zbieżność szeregów liczbowych i wykorzystywać szeregi Taylora da zagadnień aproksymacyjnych.
Umiejętności
Umie korzystać z rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych w celu rozwiązywania zadań optymalizacyjnych i aproksymacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U01, IF1A_U09, IF1A_U25
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Umie korzystać z rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych w celu rozwiązywania zadań optymalizacyjnych i aproksymacyjnych.
Umiejętności
Umie wykorzystywać rachunek całkowy funkcji dwóch zmiennych do obliczania wielkości geometrycznych i fizycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U09, IF1A_U25
Metody weryfikacji:
Egzamin:Umie rozwiązywać proste równania różniczkowe
Kolokwium:Umie wykorzystywać rachunek całkowy funkcji dwóch zmiennych do obliczania wielkości geometrycznych i fizycznych.
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę uczenia się i potrafi myśleć analitycznie.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:Rozumie potrzebę uczenia się i potrafi myśleć analitycznie.